De laatste post

Orienteering-news website

zondag, maart 22, 2009

Uitslag MTB-O Kesselberg

De uitslag en de splits van de Slok MTB-O op en rond de kesselberg zijn nu beschikbaar, net zoals heel wat foto's.



Het verslag, door reporter van dienst Bruno De Lat:

Een prachtige lentezon gaf het startschot van de MTB-oriëntatietocht in het hartje van het Hageland. Aan de abdij van Vlierbeek, waar sinds 1838 geen monniken meer actief zijn, verzamelden 43 sportievelingen met hun stalen ros. Deze genoten allen zichtbaar van een uitdagende baanlegging op de hertekende kaart Kesselberg met bossen, woongebied en akkers.

In omloop 1 (23 km) zette thuisfietser Frederik Loeckx zich al vanaf de eerste post op kop en zou die positie nooit meer afstaan. De zichtbaar gelukkige H35 was tevreden dat hij de jonge generatie wist voor te blijven. Na de wedstrijd relativeerde hij zijn prestatie gezien hij mee de kaart getekend heeft en geen enkel padje nieuw voor hem was. De tweede plaats ging verdienstelijk naar Thomas Van der Kleij die verklaarde dat hij volgende jaar terugkomt om te winnen. Sam Deferm moest zich tevreden stellen met een bronzen plak.
Pechvogel in deze reeks was ongetwijfeld Stefaan Schutjes (9e). Na post acht raakte zijn ketting geblokkeerd en helaas voor hem was Lucien Wellens nergens te bespeuren. “Na een half uur werd ik volledig wild en was ik ambetant” verklaarde hij na afloop van de wedstrijd. De wildebras scheurde na zijn oponthoud en noteerde meteen 3 sterke tussentijden. Helaas voor hem was het kwaad al geschied en waren het enkel kruimels die overbleven. Bij de dames mocht Ewa Fiuk met de bloemen naar huis.

Omloop 2 (16 km) was een duel in seconden waarbij Peter Vande Loock aan het langste eind trok ten nadele van Herman Janssen. Meerdere renners vielen in deze omloop gedeeltelijk samen en konden via waaiervorming elkaar tactisch uit de wind zetten. Eerste dame in deze reeks was de ongenaakbare Kristel Mertens.

In omloop 3 (10 km) gaf Dunja Van De Riet haar vrouwelijke en mannelijke concurrenten het nakijken. Ze bleef 6 minuten voor Dries van der Kleij die de omloop al lopend aflegde.
Ongetwijfeld zorgden het lentezonnetje en de talrijke trappistenglazen op het terrasje voor een uitgelaten sfeer. Vic Vanderstraeten concludeerde alvast dat Kesselberg een kaart voor een BK was. Is SLOK in staat om dergelijke uitdaging aan te gaan?

4 Comments:

  • At 21/3/09 17:39, Blogger Big Bad Wolf said…

    Het was voor mij een nieuwe ervaring. Eindtijd was bijkomstig, ik heb regelmatig gestopt om foto's te maken en mijn tijd liep al toen men mij aan de start nog eea uitlegde. maar ik heb me goed geamuzeerd in deze toch wel vrij boeiende discipline. Een verslagje en wat foto's kan je terugvinden op m'n blog.

     
  • At 21/3/09 20:38, Anonymous Anoniem said…

    Bedankt voor het wedstrijdje slok. Super baanlegging, prachtig landschap, zalig weer en een perfecte organisatie! Er werden zelfs broodjes aangeboden aan de finish...

     
  • At 22/3/09 10:06, Anonymous Anoniem said…

    Bedankt voor het mooie parcours en het mooie weer. In totaal 34,5 kilometer nodig gehad en een 650 meter geklommen (en gelukkig ook gedaald). Schitterend om heel de sectie Kesselberg weer op het einde te leggen als de krampen al aan het toeslagen waren. Op naar volgende jaar in het Meerdaelwoud... Keep up the good work.

    Frederik

     
  • At 22/3/09 16:00, Anonymous Anoniem said…

    Ik wilde ook voor deze mooie wedstrijd bedanken! Vooral het klimmen vond ik heel leuk! Het afdalen moet ik nog een beetje oefenen denk ik... ;)
    Volgend jaar ben ik er weer bij!
    Groetjes

     

Een reactie posten

<< Home