De laatste post

Orienteering-news website

zondag, november 16, 2008

Buytaert sterkste te Bosbergen

Frank Buytaert heeft voor de tweede keer een wintercriteriumwedstrijd gewonnen. Hij vocht een knap duel uit met Jeroen Hoekx en maakte in de laatste hectometers het verschil.
De cross in Herentals was de zesde wintercriteriumwedstrijd van het seizoen. Buytaert schoot meteen als een kanon uit de startblokken en moest die start nooit bekopen.

Ook Guy Tirez en vooral Desmond Franssen mochten nog wat snelste splits op hun naam schrijven. Maar voor de overwinning ging het tussen Hoekx en Buytaert. Ze speelden regelmatig haasje over en voerden zo een mooi stukje orientatielopen op. Een finale versnelling van Buytaert op het einde van het parcours werd Hoekx echter fataal. De fysiek sterke Buytaert nam enkele seconden en gaf die niet meer prijs. Tirez was in de achtergrond nog voorbij Schutjes geraakt.

Hoekx: "Buytaert was de sterkste"
Hoekx kon het Buytaert wel moeilijk maken, maar de overwinning zat er niet in. "Ik moet toegeven dat Buytaert gewoon de beste was. We hebben er een mooie koers van gemaakt en ik heb het beste van mezelf gegeven op dit parcours dat niet echt mijn favoriete omloop is", sprak hij.

Winston Franssen (elfde): "Ik kan leven met mijn elfde plaats, want er waren er gewoon tien beter dan ik. Bij het eerste controlepunt voelde ik me goed maar daarna verdween de kracht stilaan uit mijn lichaam. Ik heb gelopen voor wat ik waard was. Een intervaltraining van zaterdag heeft me geen parten gespeeld. Ik was niet goed genoeg."

Met deze zege loopt Buytaert ook verder uit in het WC-klassement. Zijn naaste achtervolger, Wannes Hendrickx, legde vandaag beslag op een 8e plaats.
Grote afwezige was belgisch kampioen lange afstand Thomas van der kleij. Hopelijk verschijnt hij nog aan de start van nakende WC-wedstrijden. Dit zou zeker een opsteker zijn om het kleinere wintercriteriumcircuit in leven te houden.

Bij de dames haalde Greet Oeyen haar tweede WC-zege op drie deelnames. Kim Steegen, leidster in die WC klassement, verscheen niet aan de start. Op deze manier komt Tinne Vanhout dichter in het lands mooiste klassement.

Resultaten en Splits
Kaart

3 Comments:

  • At 16/11/08 20:42, Anonymous Anoniem said…

    Prachtig toch, zo'n wedstrijd uit de oude doos. Maar wie is die nieuwe russische aanwinst van trol, die zonder blozen W. Franssen uit de top 10 houdt?

     
  • At 16/11/08 21:08, Blogger Yves said…

    Die Russische aanwinst heeft vanaf post 6 in mijn zog gehangen...

     
  • At 17/11/08 13:54, Blogger sofie said…

    Resultaten van de O-meeting in Venetiƫ, met ook dit jaar weer enkele Belgen aan de start (Fabien, Tom, Pieter, Kim S, ....)

    http://www.orivenezia.it/mov/classifica.pdf

     

Een reactie posten

<< Home