De laatste post

Orienteering-news website

zondag, januari 31, 2010

Selectiewedstrijd Interland

De kostbare plaatsen in de VVO-ploeg voor de jaarlijkse interland tussen VVO, FRSO, Engeland, Nederland, Nordrhein-Westfalen en sinds kort ook Noord-Frankrijk worden sinds mensenheugenis begin januari verdeeld in een selectiewedstrijd. Net als vorig jaar was De Winner in Eksel de kaart waar het stond te gebeuren.

De eerste twee van elke reeks zijn zeker van de selectie. De derde plaats wordt bepaald door een al-dan-niet eenmanscommissie, om "gewettigd afwezigen", zoals dat zo mooi heet toch nog de kans te geven om de belangrijke voorjaarswedstrijd mee te lopen. Andere jaren waren dat vooral studenten, maar dit jaar eindelijk eens na de examens een selectie om dan vast te stellen dat ze niet komen opdagen!

Grote favorieten bij de heren open waren de Trollen, vorige week in Weelde nog clubsgewijs oppermachtig op eigen bodem. Zouden ze ook deze week weer bovenaan eindigen en dus met de selectieplaatsen gaan lopen? Het nummer 4 van vorige week, Frank Buytaert, startte vroeg en mocht dus de paadjes trekken in de sneeuw. Een misser aan post 1 en dan loopt het voor geen meter meer en zo was het over en uit voor de beste Vlaming op de vorige editie van de interland in Engeland. Op de derde plaats was vorige week Desmond Franssen te vinden. Franssen maakte niet dezelfde fout als Buytaert en startte op het einde, liep naar eigen zeggen technisch een sterke wedstrijd maar had niet de benen waarop hij gehoopt had. Toch liep hij zich nog naar de derde plaats. De Trolse supertopper, Ken Peeters startte in de tweede startgroep en zag ook al direct aan post twee alle kanten van het decor. Peeters' snelheid was duidelijk de hoogste in de wedstrijd, maar een tak in het oog besliste er anders over. Met één fatsoenlijk oog is het lastig lopen en dat is zeker zo in deze uitdagende baanlegging, met optimaal gebruik van de moeilijke zones. Peeters sleepte zich nog naar een vierde plaats, er zat meer in, maar gezien de omstandigheden was dat nog een behoorlijk resultaat.

Wie ging er dan wel met de selectieplaatsen lopen? Twee hammers konden op de eigen organisatie tevreden terugblikken op hun wedstrijd. Dries van der Kleij, laatste startgroep, liep met zijn typerende grote passen naar de tweede plaats en moest dus enkel uw verslaggever, tweede startgroep, voor zich dulden, beiden liepen geen perfecte wedstrijd, maar konden het tijdsverlies toch nog beperken. Van der Kleij gaf overigens al direct forfait voor de interland, zodat de trainer nu wat meer werk heeft.

Bij de dames open was de strijd een pak spannender. Greet Oeyen zorgde daar voor nog een Hamse zege, maar had maar 40 seconden voorsprong op Saartje Sallaerts. Beiden liepen een wedstrijd zonder veel te missen en dat leverde een voorsprong van zes minuten op eerste achtervolgster Sofie Herremans op.

Bij de juniors stond er geen maat op Yannick Michiels, op zaterdag al met de titel van KOL-clubkampioen gaan lopen en nu een maatje te groot voor Michaël Van Balen en de verzamelde veteranenconcurrentie. Wij wilden "Masters" schrijven, maar als zelfs grote voorvechter van de term Bart Mellebeek, nog constant over veteranen spreekt, lijkt ons het terugdraaien van de naamsverandering in zicht. Dames junioren waren er niet te veel te vinden en zo liep Sien Verdeyen zich soeverein de selectie in.

De veteranen A dan. François Jacobs nam er de maat van eerstejaarsveteraan en hamokclubkampioen Gunther Deferme. Veel scheelde het niet, net zomin als het verschil tussen Deferme en derde plaats Guido Verdeyen. Bij de dames startte Leen Wouters ná de laatste startgroep en kwam zo in extremis nog het hamok-feestje verstoren, want tot dat moment stond Marijs Vandeweyer op een eerste plaats en Hilde Krols tweede.

Bij de jeugd -17 werd er ook deftig doorgelopen. Tristan Bloemen en Kristof Van Bouwel waren het sterkste in H-17, zoals Charlotte Theys en Kirsten Verstraete dat waren bij de D-17. Zij liepen tegen de veteranen B. Mensen, wat een reeks is dat tegenwoordig. Martin Beckers is daar nieuw en die wordt maar vierde! Bart Van De Moortel en Frans Laenen waren te sterk voor hem en zelfs Roger Hendrickx kwam die mannen nog het vuur aan de schenen leggen. Bij de dames veteranen B ging het er iets gemoedelijker aan toe. Els Put liep enkele jaren terug nog regelmatig mee in de elitereeksen en kwam zo ook in de winterse Winnerheidewereld als eerste over de streep, met in haar zog, figuurlijk dan, Martine Taffeiren.

De jongsten die kans maken op een interlandselectie, -14, lopen in omloop 5. Hier waren het de jonge mannen van Omega die het mooie weer maakten. Wout Keuppens en Tobias Lefranc mogen al zeker in Hechtel meelopen. Bij de dames loopt Elke Verdeyen daar en de concurrentie doet zelfs niet meer de moeite om te starten.

De veteraanste veteranen, geboren in 1950 en daarvoor, zijn van geen kleintje vervaard, bijna eigenhandig Den Duits nog verjaagd en nu nog steeds in een bikkelharde strijd verwikkeld om wie dat op de interland mag overdoen. Frans Wens en Georges Deferme zijn al zeker van die eer, net als Lieve Geens en Maria Hendrickx. Op de andere plaatsen is het wachten op de beslissing van de selectiecommissie.

Uitslag
Tussentijden
Kaart H21 (Ken Peeters)
Kaart veteranen A (Vladi)

35 Comments:

  • At 31/1/10 23:47, Anonymous Anoniem said…

    Is de kaart van Ken Peeters geen declassering wegens zijn wegkeuze tussen post 14 en 15 via verboden gebied ?

     
  • At 1/2/10 08:38, Anonymous Ken said…

    Waarom zou dat een declassering zijn. Ik zie helemaal geen routekeuze door het verboden terrein. Dan zou de weg nemen evenzeer een declassering zijn. En ik was lang niet de enige die daarlangs liep aan de sporen te zien.

     
  • At 1/2/10 11:04, Blogger dries said…

    Declassering wat mij betreft. Zonder discussie Ken! De rode arcering raakt de zwarte arcering.
    Over "over de pad langs het gearceerde gebied lopen" kan je discussieren, maar als je de pad wil meenemen als verboden terrein dan duidt je dit beter aan door de rode lijntjes een stuk verder te tekenen zoals hier tussen post 1-2:
    http://www.hoc-net.be/Pasquasy_Maps/show_map.php?user=pasquasy&map=25

    Ik ben achteraf gaan kijken naar de sporen... inderdaad een massa volk dat over het veld is gelopen... Het is toch duidelijk dat deze arcering er was omdat niet over het veld mocht worden gelopen.
    Slechts 2 personen hebben de kortste weg gevonden die uitkwam op het andere doodlopende straatje (één loper met VJ's en kleine voeten een andere met loopschoenen maat 44) :-). hiervoor moest je de opening in de afsluiting vinden.

    Dit was een mooie wegkeuze, ofwel langs de grote weg ofwel langs links.

     
  • At 1/2/10 12:06, Blogger sofie said…

    Ik heb deze zone (ongeveer zelfde been in omloop 2) ook ontweken aangezien de gearceerde zone aansluit bij de zwarte arcering zoals dries aanhaalt.
    Maar Ken heeft dan eigenlijk ook een punt dat de weg dan ook als verboden kan gezien worden, dus het blijft onduidelijk.
    Als je zorgt dat de weg niet raakt aan de arcering, creeer je eigenlijk ook weer een kleine zone op het veld die dan wel toegankelijk zou zijn...

    Misschien had tape rondom het veld geholpen? (maar brengt wel een pak meer werk voor de organisatoren met zich mee...)

     
  • At 1/2/10 12:50, Anonymous bart said…

    "Wij wilden "Masters" schrijven, maar als zelfs grote voorvechter van de term Bart Mellebeek, nog constant over veteranen spreekt, lijkt ons het terugdraaien van de naamsverandering in zicht."

    Was een éénmalige slip of the tongue , Jeroen, geconditioneerd door jarenlange voorgeschiedenis. Je gaat nu al mijn lobbywerk toch niet tenietdoen?

     
  • At 1/2/10 18:00, Anonymous Anoniem said…

    Supergemotiveerd naar Eksel vertrokken, maar mijn wedstrijd was al voor de start om zeep omdat ik me druk stond te maken over de onduidelijkheid over het feit of de selectie nu gemaakt ging worden op basis van dze wedstrijd, of dan toch weer niet. Volledig ongeconcentreerd vertrokken en dus inderdaad al in de mist op post 1. Nadien niet echt meer aangedrongen.

    Frank

     
  • At 1/2/10 19:46, Anonymous Thomas said…

    Ik denk dat de verboden zone duidelijk genoeg was, al kon het misschien nog duidelijker. Bij deze een oproep om verboden zones in het vervolg te respecteren. Voor fairplay en om eigenaars te vriend te houden (ik herinner me 3 gestolen posten op de winner enkele jaren geleden).

    Frank, of je nu geselecteerd bent of niet. Je krijgt zeker de kans om jezelf te bewijzen tijdens de interland.

     
  • At 1/2/10 21:49, Anonymous Anoniem said…

    Een beetje meer fairplay zou inderdaad fijn zijn, al zou voor kampioenschappen of een selectie zoals deze wele en extra effort mogen gedaan worden door de organisatoren. Ik herinner me levendig het BK lang dat Thomas won. 3 posten voor het einde, een gelijkaardige situatie. Wat Thomas deed weet ik niet, maar Fabien en Nicolas respecteerden het verboden gebied niet en wonnen daar de noodzakelijke 8" en 40" om mij van plaats 2 naar plaats 4 te verwijzen. ik heb toen geen klacht ingediend omdat dat zinloos is. Geen getuigen en een te kleine sport waar we beter vrienden onder concurrenten zijn dan vijanden. Anderzijds zou een klacht tegen dergelijke voorvallen wel kunnen leiden tot strictere regelementen in de toekomst om gelijkaardige situaties te vermijden.
    Kon Peeters trouwens het excuus niet inroepen dat hij het allemaal niet zo duidelijk zag? :-)
    Bart Delobel

     
  • At 1/2/10 21:56, Anonymous Anoniem said…

    Bart, meer trainen jongen!

     
  • At 1/2/10 21:59, Anonymous Anoniem said…

    door velden mag ik hopen.

    Bart

     
  • At 2/2/10 12:07, Anonymous jan d said…

    volgens mij zijn er veel 'Anoniemen' door dat verboden gebied gelopen, maar die zijn dan weer te laf om dat toe te geven,
    ze blijven liever anoniem...

     
  • At 2/2/10 13:32, Anonymous Desmond said…

    Voor de fairplay maakte het verboden gebied alleszins niet veel uit. Ik ben via de weg rond het veld gelopen, heb de post zelf nog gemist (eerst bij nr 137 uitgekomen) en dit leek toch voldoende voor de snelste tijd (al heeft Ken bv. de post ook wel gemist).

    Trouwens nog een tip van Gristwoord voor de WOC-atleten:

    Trainingsvolume: January 2009
    550km running, 55 hours aerobic training, 6 hours strength and conditioning

    Trainingsvolume: January 2010
    390km running, 40 hours aerobic training, 14 hours strength and conditioning

    Conclusie: Quite a contrast! A huge amount more of my training this year has been in the gym and in terrain, and so my average running speed has been lower and I have run less kilometers. This is a big change in emphasis as I prepare for WOC in Trondheim which I think will be a lot more about leg strength and less about running speed. My plan is to increase the running hours a little in February and March, and maintain the strength training at about 4 hours each week.

     
  • At 2/2/10 15:01, Anonymous Anoniem said…

    Als er met het niet respecteren van de verboden zone zelfs geen winst te boeken viel, is er hier dan sprake van een gebrek aan fairplay?
    Als de lopers verboden zones niet respecteren is het de taak van de clubs om de daartoe bestemde symbolen duidelijk te maken aan hun leden. Daarnaast moeten de clubs dan maar aan de leden hun verstand brengen dat verboden betekent 'verboden' aka geen doorgang en dat het voortbestaan van onze sport daarvan afhangt, of het nu om privéterrein of natuurgebeid gaat.

    Een reactie op de verwijzing van DF naar de training van Gristwood: Meneer Gristwood mag dan minder looptrainingen doen en meer kracht, hij zit wel nog aan 100km per week. De Belgen die daar aan komen zijn schaars, vermoed ik. Als dit als 101ste tegenargument voor de fysieke test bedoeld was is het er een goede :-).
    Bart D

     
  • At 2/2/10 16:20, Anonymous Ken said…

    Ik wil toch nog even zelf reageren op heel die heisa wat betreft de verboden zone. Ik ben rond de verboden zone gelopen (en niet er doorheen). Ik weet goed genoeg wat een rode arcering betekent op een kaart en respecteer deze. Zelf was ik niet 100% zeker of ik langs de draad (naast de weide, waar dus geen aanplantingen gebeuren) mocht lopen. De talrijke voetsporen hebben mijn wegkeuze gestaaft. Achteraf vind ik dit helemaal geen goede wegkeuze omdat ik nog een stuk door een groen bos moest en geen perfect aanvalspunt voor de post had (ik kwam ook eerst aan post 137). De geniepige gedachte van 'ik ga ze hier eens goed hebben' is nooit in mij op gekomen want vergeet ook niet dat ik mijn wegkeuzes zelf publiek maak.

     
  • At 2/2/10 16:49, Anonymous Ken said…

    gestaafd natuurlijk, ;-). Ik ben blijkbaar niet erg goed in het volgen van de regels.

     
  • At 2/2/10 18:19, Anonymous Anoniem said…

    Ken, ik weet dat jij je wegkeuze openbaar maakt en je er dus niet voor verschuilt. Ik gooi dus geen steen naar u. Ik ga voort op het feit dat er vele voetsporen te zien waren en stel vast dat er onduidelijkheden zijn.
    Ik meen me te herinneren dat een verboden zone afgebakend moet zijn als de gearceerde zone omlijnd is. Is ze niet omlijnd, dan is het aan de oriënteur om te zien waar de verboden zone begint en eindigt. In het geval van akkers kan je op dit moment van het jaar weinig kwaad doen door erdoor te lopen. Het gaat 'm om het principe, als het twijfelachtig of onduidelijk is, dat je eigenaars van privézones niet uit hun kot moet lokken. De organisatoren dragen vaak evenveel verantwoordelijkheid als de lopers. Ik herinner me een 4daagse van de oriëntatie (militaire IGN-competitie) waar er voor de start gevraagd wordt de weides te respecteren. In de omloop moet je een weide oversteken van amper 80m breed en 4m lang, dat is vragen om erdoor te lopen. Als je dan een sliert van 50 lopers voor je ziet, dan ga je er ook niet omheen lopen.
    't Schoentje past velen!
    Bart D

     
  • At 2/2/10 18:52, Anonymous Thomas said…

    Bart zijn verhaal over het BK Lang 2008 moet toch even genuanceerd worden. Op de kaart was toen geen enkel verboden gebied aangeduid. Er hing toen een bord op het CC waar stond vermeld dat het niet toegelaten was om door velden te lopen. Ik en een groot deel van de lopers hebben dit niet gezien voor de wedstrijd. Aangezien dit niet op de kaart stond aangeduid, niet in het terrein stond aangeduid en dit me niet door een 'official' werd meegedeeld, ben ik er van overtuigd dat ik niets fout heb gedaan. Van mij mag Bart nog enkele jaren voort gaan om zichzelf tot morele winnaar uit te roepen. Welke wedstrijd doet hij dat niet, op de fysieke test misschien?!

    Tijdens de Sylvester in Grobbendonk liep ik onbewust in een verboden gebied (post 21). Toen ik dat door had, heb ik de kortste weg uit dat gebied genomen. Ik verlies daar 30 seconden. Een diskwalificatie was jammer maar terecht geweest. Ik kan begrijpen dat Ken in de rapte dacht dat hij tussen de 2 verboden gebieden mocht doorlopen. Vandaar dat ik zei dat het nog duidelijker kon(1 rood gestreept gebied - evt. met tape afgespannen zoals op de nacht-massastart). Volgens mij weet trouwens iedereen wat dat betekent, maar kan sensibiliseren wel zijn nut hebben.

     
  • At 2/2/10 21:37, Anonymous Anoniem said…

    Mooie kaart van 2008 en een prachtige herinnering denk ik Thomas.
    En een toffe baanlegging vorige zondag ook zie ik.
    Hopelijk is je blessure niet van te veel verplichte trainingsarbeid al voor het seizoen nog maar begint.

     
  • At 2/2/10 22:56, Blogger dries said…

    Beste vriend Ken,

    als je rond het rood gearceerd loopt dan loop je toch door het zwart gearceerd of in wiskundetermen: 2 snijdende rechten snijden elkaar in het snijpunt.
    Ik snap wel wat je wil zeggen... ge hebt de boer willen respecteren door aan de zijkant van de akker te blijven, maar doe je dit op een WK dan mag je het proberen uit te leggen...
    Ik probeer een vergelijking te maken... Je mag op een sprint niet over een haag omdat die als dikke groene lijn is getekend, en jij springt er met een kattesprong over zonder hem te raken, je hebt moreel gehandeld, de haag is niet beschadigd, maar je hebt wel de regels overtreden.
    (nog meer vergelijkingen te verkrijgen op aanvraag)
    Ikzelf en vele anderen hebben dus de regels willen volgen en bewust de rand van het akker ook niet als optie genomen, rondlopen was de boodschap, en voor deze wegkeuze te maken had je tijdens been 13 tijd genoeg.

    Ik moet wel zeggen dat er geen enkel voetspoor liep schuin over het akker, dus wel een pluim daarvoor.
    Maar de akkerlopers waren allemaal met de bedoeling gestart terug van het akker af te gaan t.h.v. de westelijke hoek van het akker. Maar dat ging niet zo makkelijk, daarom is bijna iedereen moeten uitwijken en was de beoogde 20" voordeel alweer teniet gedaan.

    Beste vriend Bart,

    Over je opmerking naar "organisatie". Ik denk dat het onbegonnen werk is om de akkers af te spannen. Dit is O-ringen niet. Vraag maar eens aan broer Jan hoeveel meer werk hij dan had gehad in Solterheide...
    Over de wegkeuze die er toen was naar post 10 zullen we maar geen boekje meer open doen, maar als je het mij vraagt: een gelijkaardig verhaal, enige bizarre was toen dat een bepaalde strook van de akker niet gearceerd was. (was daar een verklaring voor Jan) Misschien kunnen we daar ook eens gaan kijken en de voetsporen vergelijken met deze in Eksel.

    En beste vriend Frank,

    Jammer dat je dat excuus inroept. Ik weet dat je beter kunt dan wat je zondag hebt laten zien, maar de foutenlast lag toch wel wat hoog om kans te maken op de overwinning.

    PS: Anybody noticed the comeback of Stefaan Schutjes, look at his splits... compare Stefaan Schutjes with Jan Oeyen and Roel Smolders in "absolute time-mode".

     
  • At 2/2/10 23:43, Anonymous Anoniem said…

    Mash, het verhaal van 2008 zit me niet zo fris meer, zoals je ziet, dus zal het me ook wel niet zo erg dwars liggen. Anders had ik de details nog beter geweten. Ik wist dat we daar volgens de organisatie niet door het geel mochten. Morele winnaar ben ik daar nooit geweest. Jij was die dag de sterkste en voor mij buiten schot. Een podiumplaats niet.
    @vriend Dries : I know van de werklast. Een post verleggen is ook een optie. Ik wil enkel dat onze sport niet moet boeten voor dergelijke 'schoonheidsfoutjes'.

     
  • At 3/2/10 08:00, Anonymous Anoniem said…

    Ik wou dit niet als excuus inroepen, en zeker niemand met de vinger wijzen. Wou gewoon mijn hoge foutenlast verklaren. Uiteindelijk had ik gewoon mentaal sterker moeten staan en de wedstrijd véél geconcentreerder moeten aanpakken.
    En trouwens als je mijn resultaten van deze winter bekijkt , zul je zien dat die toch wat minder zijn dan vorig jaar. Dus als ik eerlijk ben , moet ik toch vaststellen dat ik niet goed genoeg was.

    frank

     
  • At 3/2/10 09:18, Anonymous jan d said…

    Misschien eerst even een misverstand uit de wereld hebben: het geel-met zwarte puntjes (415: Cultivated Land) is 'seasonally out-of-bounds', volgens de IOF-legende. Dit wil volgens mij zeggen dat dit verboden gebied is wanneer er gewassen op groeien of wanneer ingezaaid, ongeacht of dit paars gearceerd is.

    Om op Solterheide een onderscheid te maken tussen ingezaaide en niet-ingezaaide akkers, werden de ingezaaide akkers als gearceerd weergegeven, vandaar dat er toen een strook niet gearceerd was. Of je deze verboden zones nu al dan niet in het terrein aanduidt met lint, doet volgens mij niet toe.

    Als baanlegger is het vaak schipperen tussen a)interessante wegkeuzes aanbieden b)de kat bij de melk zetten.

    De redenering dat 'vele voetsporen' een 'verboden' wegkeuze kunnen staven vind ik wel een vreemd redenering. Wanneer ik 160 km/u rijd op de autostrade, omdat iedereen rondom mij 160 km/u rijdt, is dit dan ok?

     
  • At 3/2/10 09:58, Anonymous Ken said…

    De vergelijking vind ik niet echt opgaan in dit geval. Eerder van ik rijd 90km/h omdat iedereen rond mij 90km/h rijdt en ik niet goed weet of het een 70 of een 90 baan is. Ik ben niet door dat veld gelopen he. Dat ik in fout was weet ik ondertussen, maar als ik me op dat moment bewust zou zijn van de fout ga ik niet aan jan en alleman mijn wegkeuze laten zien.
    Langs de andere kant ben ik wel blij dat dit thema wordt aangekaart zodat dergelijke feiten niet meer (zo vaak) zullen voorkomen in de toekomst.
    Ik vraag me trouwens echt wel af wie daar nog allemaal is door gelopen. Dries al zeker vermits die als een echte detective de sporen is gaan zoeken.

     
  • At 3/2/10 13:53, Blogger dries said…

    Inderdaad Ken,
    Ik had al gehoord over deze wegkeuze voor ik posten ging ophalen. Wou wel eens weten of het ging om 2 man en een paardenkop of om een hele meute. Het was duidelijk een hele meute!

    De detectivistische details waren humoristisch bedoeld, en het was ook niet mijn bedoeling het geval hier uit te smeren of jou specifiek te laten bestraffen ...


    Anyhow,
    Ik volg je toch niet helemaal Ken... de wegkeuze moest je al maken voor je zag dat hier sporen waren of niet. Was je wegkeuze dan anders geweest als je als eerste was vertrokken?

     
  • At 3/2/10 14:43, Anonymous Ken said…

    De wegkeuze zag ik pas toen ik de sporen zag inderdaad. Mijn wegkeuze was gewoon langs de weg. Ik had ook gezien dat er een draad was om naar de doodlopende straat te gaan, dus dat was ik helemaal niet van plan. Ik wou dus gewoon het hoekje afsnijden. Was ik eerst vertrokken, was ik zeker langs de weg gegaan.

    Ik voel me hier trouwens niet aangevallen hoor, Dries. Dat ik je vergelijk met een detective was ook humoristisch bedoeld. Ik zie trouwens de humor wel in van deze hele discussie en hoe die toch steeds verder geraakt. Benieuwd of er nieuw record komt qua aantal comments.

     
  • At 3/2/10 15:48, Anonymous Anoniem said…

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

     
  • At 3/2/10 17:52, Anonymous Anoniem said…

    Fysieke test vervroegd voor diegene dat meewillen naar de EOC.En hierbij gesponserd willen worden door VVO. Maar wel in de Ardennen gaan lopen terwijl er in Vlaanderen een selectiewedstrijd wordt gehouden. Eén van de enige kansen om je als VVO-loper te tonen.

    Goe bezig!

     
  • At 3/2/10 19:01, Anonymous Anoniem said…

    Wat fysieke test vervroegd????

    en nu wilde ik net bewijzen wat ik kon... :-)

    Wanneer is nu de volgende test?

    Is er reeds een datum?

    groeten

    Tomas

     
  • At 3/2/10 19:39, Anonymous Anoniem said…

    De fysieke test voor de WOC valt 4,5 en 3,5 maanden voor de WOC. Voor de EOC valt ze 2 maanden ervoor. Het is niet onlogisch dat ook die fysieke test vroeger plaats vindt, of ten minste een extra datum. De deadline voor de goedkoopste inschrijving was eind januari. Dankzij Walter V krijgen wij Belgen daar uitstel voor. Als er geen andere kandidaten zijn voor de EOC zie ik geen probleem in het toevoegen van een tweede test, vroeger dan de geplande test. Vergeet niet dat er voor de WOC ook twee pogingen aangeboden worden.

    Gegroet,

    Bart D

     
  • At 3/2/10 20:42, Anonymous Anoniem said…

    Het feit dat ik de selectie voor de interland niet gelopen heb en voor La Gileppe gekozen heb was een voor de hand liggende keuze. Ik mag immers op de interland niet starten op de interland aangezien ik 2 weken voor de interland op hetzelfde terrein een verkenning ga doen. Die verkenning is voor een kaartleesoefening voor militairen die later in maart daar, op oefening, een training IGN zullen krijgen.
    Bart D.

     
  • At 10/3/10 05:21, Anonymous Anoniem said…

    Hmm that's quiet interessting but actually i have a hard time understanding it... I'm wondering what others have to say....

     
  • At 13/4/18 04:49, Blogger Unknown said…

  • At 8/6/18 07:38, Blogger Unknown said…

  • At 31/8/18 12:00, Blogger Unknown said…

  • At 15/10/18 04:14, Blogger Unknown said…

Een reactie posten

<< Home