De laatste post

Orienteering-news website

zondag, januari 18, 2009

Daar is het wintercriterium, daar is Frank Buytaert

Kim Steegen, Marijs Vandeweyer, Els Put, Martine Taffeiren, Charlotte Theys en Magalie Gillet kroonden zichzelf tot de koninginnen van het vliegveld van Weelde.

Bij de heren open was het wederom Frank Buytaert die een WC-etappe won. In een snelle cross was hij sterker dan Guy Tirez. Tomy Janssens werd derde.

Na enkele weken met harde wedstrijden was het op en rond de legendarische landingspiste van Weelde opnieuw vlammen geblazen.
Guido Timmers voelde zich in zijn sas en vloog er vanaf het eerste controlepunt in.
Tot checkpunt 17 klitte de boel vooraan samen. Het was uiteindelijk Frank Buyteart die met een fysiek sterk laatste deel aan het langste eind trok. Buytaert lijkt ondertussen vrijwel zeker van de eindzege in het wintercriterium. Guy Tirez eindigde als tweede. Janssens, die geruisloos naar voren was gelopen, mocht als derde mee op het podium.

Opmerkelijk was dat het fysieke been bij uitstek (controlepunt 26) niet door Buytaert werd gewonnen maar door Koen Wilsens.

=> Resultaten & splits

Buytaert: "Toch enkele foutjes!"

Ondanks mijn overwinning liep ik vandaag niet foutloos. Maar uiteraard ben ik tevreden met de zege en de bijhorende 1000 punten.

W. Franssen tevreden over wedstrijd.
Tot post 17 loop ik kort bij de leiders. Dat ik in het laatste fysieke deel nog wat te kort kom is niet zo een probleem. Met wat meer intervaltraining kan ik de komende weken nog aardig wat progressie boeken.

Delaatstepost polste tot slot naar de reden van D. Franssen's afwezigheid. Hij was samen met Thomas van der Kleij één van de weinigen die Buytaert nog kon bedreigen gedurende de laatste maand(en).
"Hij is, in mijn ogen zeer terecht, wat teleurgesteld over zijn niet selectie voor de interland. Hij voelde zichzelf nog niet rijp genoeg voor de nationale ploeg met bijhorende internationale topwedstrijden. Daardoor zoek je andere uitdagingen en doelstellingen om naartoe te trainen. Dan is het wel zuur dat ondanks een podium op BK, tweede belg op WRE en 4e op selectiewedstrijd over je heen wordt gekeken door de coach. Hoekx is een toporienteur, maar naar mijn mening moet je naar de meest recente resultaten kijken en in het bijzonder naar een selectiewedstrijd die daar toch voor dient? Of zie ik het als broer van niet objectief?" aldus broer W. Franssen.

Volgende wintercriteriumwedstrijd wordt gelopen in Masy. Een topevent om alvast naar uit te kijken.

5 Comments:

  • At 18/1/09 23:38, Blogger Jochen said…

    Koen Wilsens...
    Herinner mij hem vanuit de Topsportschool en menig atletieker zal Running-Service (Beveren) ook wel bekend in de oren klinken.

    Heeft die dat nogal gedaan?

     
  • At 18/1/09 23:41, Blogger Jochen said…

    * Runners-Service (foutje)

     
  • At 18/1/09 23:42, Anonymous Anoniem said…

    nam ook deel in de klinge
    Karl vervoort weet er volgens mij mee over hoe hij erin is gerold.
    Bij de dames 3 was er nog een goede atletiekster die deelnam
    zal je miss ook bekend zijn?

     
  • At 20/1/09 22:56, Anonymous Anoniem said…

    De interland:
    De Engelse selectie is bekend gemaakt. Bij de H21E zeer sterke lopers zoals Graham Gristwood, Jon Duncan en Oli Johnson.

    Engelse selectie

    Ook de Nederlandse selectie is terug te vinden.
    Nederlandse selectie

    En uiteindelijk de Waalse selectie

     
  • At 21/1/09 10:03, Blogger sofie said…

    De Engelse selectie idd vrij sterk, de H21 hebben zelfs 2 wereldkampioenen in de ploeg! (WOC relay 2008)
    Dat wordt knokken voor onze HE!!

     

Een reactie posten

<< Home