De laatste post

Orienteering-news website

zondag, december 28, 2008

Ken Peeters gunt anderen niets in de Sylvester

Ken Peeters heeft een twee op drie gescoord in de Sylvester. Ook in Sledderlo kon niemand Peeters bedreigen. De start leverde het omgekeerde scenario op van zaterdag. Dit keer was Peeters wel goed weg en was het Buytaert die moest achtervolgen.

Buytaert weerde zich als een duivel in een wijwatervat, maar raakte niet meer bij de kopgroep.
Die kopgroep bestond uit Peeters, de Zwitser Zwiker en de Brit Barrable en de alweer bevestigende Oeyen.
Halverwege plaatste Peeters zijn beslissende jump in de technische zone. Hij keek niet meer om en hield gemakkelijk stand.
"Het was niet gemakkelijk om het verschil te maken"
Ken Peeters vond de wedstrijd in Sledderlo lastiger dan die van vrijdag in Oirschot.

"Tot halfweg was ik alleen bezig met het klassement. Ik was al tevreden met de topdrie", zei de Winnaar.
"Pas toen ik merkte dat ik er door kwam, dacht ik aan de overwinning."

Frank Buytaert achtervolgde de hele race, maar strandde op de vijfde plaats. "Teleurgesteld? Ach, ik kan dit relativeren."
"Het had beter kunnen zijn als ik betere benen had gehad. Maar dat was niet zo", zei Frank Buytaert.

"Bij de start ging ik in de fout, net als Peeters gisteren. Als je top bent, maak je dat goed, maar de wedstrijd van zaterdag zat nog in de benen."
De eerste vier waren sterker. Ach, uiteindelijk mag ik best tevreden zijn met een overwinning en een vijfde plaats dit weekend!", zei Buytaert.

Jan Oeyen kan ook tevreden terugblikken op de eerste 3 dagen. "Gisteren ben ik enorm diep gegaan om vierde te worden. En vandaag was ik tot mijn verbazing nog sterker. Ik sta er versteld van."
"Ik heb weer wat bijgeleerd: Ik heb weinig kunnen trainen, maar toch word ik elke dag beter. Ik ben snel vertrokken, maar maakte kleine foutjes en moest gas terug nemen. Ik dacht dat het voorbij was, maar op het einde kwam ik er terug door. Ik ben dan ook erg tevreden met mijn podiumplaats." zei Oeyen.

Resultaten
Splits
Kaart (Jeremy Genar - H21E)
Kaart (Kurt Huber - H60)

3 Comments:

Een reactie posten

<< Home