De laatste post

Orienteering-news website

zaterdag, december 27, 2008

Buytaert kroont zich wederom tot keizer van Herentals

Frank Buytaert, eerder al winnaar van WC-event 16 november te Bosbergen, heeft de tweede etappe van de sylvester 5 daagse gewonnen. Deze overwinning was voor Buytaert zijn eerste meerdaagse-etappe overwinning en Bel-ranking overwinning, maar voor trol ook meteen de tweede clubzege op rij.

Baanlegger Alex Coursier kon niet buiten de beperkingen van de kaart. Loopstukken op de weg zijn op de steeds groener(dorens) wordende Witte Bergen onvermijdelijk. Maar daarnaast benutte hij optimaal de meer technische zones.

Frank Buytaert legde de 8,3 km in de kortste tijd af (47'24). Tweede plaats ging naar de Brit Nick Barrable (op 10 seconden) gevolgd door Desmond Franssen (op 30 seconden van de nieuwe Trol-vedette). Borascaan Jan Oeyen viel net naast het podium, gevolgd door de Duitser Ingo Horst.

(Klik op de kaart voor een grotere versie)

Winnaar Buytaert was tevreden over zijn wedstrijd.
"Technisch goed gelopen, afgezien van één foutje van 30 seconden. Ik liet me hier wat mee uit de richting trekken door een reeksgenoot. Ook fysiek voelde ik me terug sterk. De vorm zit goed, ondanks de mindere WC-event vorige week in de Sahara" aldus F. Buytaert. Mogelijk doet Buytaert dit nummer morgen over te Sledderlo. Een kaart die hem eveneens op het lijf is geschreven.

Desmond Franssen (3e): "Op de helling struikelde ik figuurlijk en was de overwinning weg. Ik denk wel dat ik even sterk als Buytaert was, dan is derde worden niet plezant. Ik zette in 2008 een grote stap voorwaarts, maar ik had hier toch liever gewonnen. Dinsdag voor de zege strijden wordt moeilijker, denk ik."

Talloen (6e) maakte vrijdag in Nederland een belabberde indruk en gaf op.
Een dag later is hij nog niet helemaal hersteld, maar hij startte toch. "Ik voel me al iets beter en heb gebak kunnen eten, maar wonderen bestaan niet." Dinsdag start Talloen ook in de de WRE in Schrikkelberg."Als 1785e in de world-ranking heb ik niet veel punten (exact 0 punten, nvdr.) te verdedigen, maar het wordt aanklampen en afzien. Ik hoop dat ik goed slaap", zegt Talloen.

Genar nam vandaag een rustdag.
"Ik besliste vooraf dat ik er vandaag een training van ging maken. Het enige wat voor mij echt telt is de 5e dag, namelijk de WRE. Dinsdag klop ik al de concurrenten" aldus een zelfverzekerde Genar met zijn gesponsorde favoriete sportdrankje in de hand.

Resultaten
Splittijden
Totaal resultaat
Kaart
Belgische ranglijst

10 Comments:

  • At 27/12/08 16:12, Anonymous Anoniem said…

    en wat was buytaerts tijd?

     
  • At 27/12/08 17:21, Anonymous Anoniem said…

    47

     
  • At 27/12/08 17:29, Anonymous Anoniem said…

    'maar het wordt aanklampen en afzien'

    Is dat oriënteren? Raar dat iemand dat als doel stelt voor een WRE.

     
  • At 27/12/08 19:11, Blogger jeroen vdK said…

    In de splits zie je dat er bij de elites iets mis ging tussen 14 en 16, vooral voor mij dan maar toch..maar ook bij andere toppers

    sommigen haalde een tijd van 19 sec op een beentje naar dat op de kaart 100 m was. Door de onjuiste plaatsing van 15 ontstonden er parrallel fouten naar 16,
    die post stond dan weer wel ver van 135 op de kaart hooguit 75m)
    Bij volgende herverkenningen iets meer aandacht aan de grote hevel besteden misschien

    Moet wel zeggen dat het een goede baanlegging was ..

     
  • At 27/12/08 20:02, Anonymous Anoniem said…

    @ Wouter: soms zijn artikels op de laatste post ook een beetje ludiek bedoeld. Maar voor de serieuse mensen onder ons, is er een tweede (Engelstalig) artikel geschreven ;-).

    @ Jerre: De heuvel heeft mij in het verleden ook al vaak problemen gegeven. M'n tijd van 19sec is wel te verklaren omdat ik eerst bij 15 was uitgekomen ipv bij 14. Dus dat stukje moest ik heen en terug lopen.
    Maar over post 13 en 16: die liggen volgens mij op de kaart ook wel dichter bijeen dan in werkelijkheid.
    Baanlegging vond ik persoonlijk ook zeer goed.

     
  • At 27/12/08 20:35, Anonymous Anoniem said…

    @ Desmond: dan heb ik het niet helemaal goed begrepen. Toch een klein taalverschil tussen Nederlands en Vlaams.

    Zot :)

     
  • At 27/12/08 21:18, Anonymous Anoniem said…

    De laatste post krijgt meer en meer 'dag allemaal'-allures. Was ik high toen ik die dingen zei, herinner ze mij niet meer... :)

     
  • At 28/12/08 13:24, Anonymous Anoniem said…

    @Wouter: steek het maar op het taalverschil ja :-)

     
  • At 28/12/08 13:51, Anonymous Anoniem said…

    ik vond het eigenlijk wel duidelijk dat Joost dat niet echt gezegd had :)
    leve de Dag Allemaal haha!

     
  • At 28/12/08 22:29, Blogger dries said…

    Moet gezegd...
    Baanleggers van Dag 1 en Dag 2 verdienen een pluim. Afwisseling van lange met korte benen was zeer goed. Maar met een naam als Coursier kan dat ook niet anders... of betekent coursier niet baanlegger ;-)

     

Een reactie posten

<< Home