De laatste post

Orienteering-news website

zondag, januari 06, 2008

Wintercriterium: D. Franssen wint in Vriesel

Desmond Franssen (Trol) heeft zondag in Vriesel te Oelegem gewonnen, de tiende manche van het wintercriterium.
Franssen ging er al vanaf het eerste controlepunt vandoor en won met een voorsprong van een dikke minuut op zijn ploegmaat Winston Franssen en de ervaren Guy Tirez.
Twee jaar terug moest Franssen nog tevreden zijn met de tweede plaats in Vriesel, nu kan hij al vroeg op het seizoen ervaren hoe een zege smaakt. Zijn seizoen lijkt bij deze reeds geslaagd.

"Hoe langer een drukke periode duurt, des te beter ik word" reageerde Franssen verwijzend naar de Sylvester 5-daagse. "Uiteindelijk blijf ik als meest frisse man over. Vanaf nu concentreer me echter een tijdje op schoolwerk en komt de sport op de tweede plaats. Ik wil namelijk dolgraag eerste zit halen. De wedstrijd in Oelegem lag gauw in een beslissende plooi. Ik startte snel maar liep altijd mijn eigen tempo en ging nooit over mijn toeren. Ik deelde mijn race goed in. Het is mijn eerste overwinning van het seizoen. Nog twaalf verwijderd van het record van Hoekx in 2007. Dat is een heel prettig vooruitzicht."

Bij de dames was Lieke van Opstal de beste. Vanessa Bolsens nam de tweede plaats voor haar rekening.

De snelste km-tijd werd neergezet in de B-categorie door Frank Buytaert, nl. 5'01min/km. Bij de dames ging die eer naar Catherine Dickburt met 7'25min/km.

Kaart
Resultaten en Splits
Klassement wintercriterium