De laatste post

Orienteering-news website

dinsdag, mei 15, 2007

Trofee sportverdienste KU Leuven

Desmond Franssen werd vandaag gehuldigd door de KU Leuven voor zijn jarenlange inzet voor Slok en zijn sportieve prestaties tijdens zijn studentenperiode. Hij kreeg de prestigieuze trofee van de "sportverdienste KU Leuven" uit handen van zijn trainer. Om dit ereteken in ontvangst te mogen nemen, moet je minstens in het derde jaar van je studies aanbeland zijn en twee jaar actief in de studentensport.

Desmond op het podium

Desmond voldeed aan de vorige criteria en deze prijs mag toch ook wel gezien worden als een erkenning voor het binnenhalen van de Vlaamse universitaire titel in het jaar 2004-2005. Dat jaar was overigens een topjaar voor hem. Hij werd toen ook Belgisch kampioen aflossing en selecteerde zich voor JWOC in Polen. Een kijkje in het archief van het nationaal regelmatigheidscriterium laat ook snel zijn andere topprestaties zien vanaf 1999.

Andere bekende slokkers die al op het lijstje van ex-winnaars staan, zijn Sofie Herremans en Yves Briers. Sofie kreeg de erkenning in 2005 en Yves het jaar ervoor.

Wij kwamen vandaag op de bijhorende receptie ook voor het eerst te weten dat er zelfs ooit een echte oriëntatieloopclub in het Leuvense heeft bestaan.

3 Comments:

  • At 15/5/07 23:45, Anonymous Anoniem said…

    'LOST' was de naam van die club... en bezieler ervan was Valère Vanderheyden als ik me niet vergis. In 1995 presteerde die het om de O-ringen te winnen, in H45-Motion als ik me niet vergis...

     
  • At 16/5/07 15:46, Blogger jeroen vdK said…

    Deze reactie is verwijderd door de auteur.

     
  • At 16/5/07 15:50, Blogger jeroen vdK said…

    Idd Jan Ik herinner me hem nog. In Skåne won hij de oringen H45M,

    Even googlen en ik vond hem:

    http://www.eurlyaidconferentie.nl/sprekers.php

     

Een reactie posten

<< Home