De laatste post

Orienteering-news website

zondag, december 05, 2010

Hoekx herhaalt zijn kunstje van 2007, 2006 en 2005 niet

KOL-atleet Pieter Hendrickx heeft de prestigeuze Sinterklaascross te Kamp van Beverlo gewonnen.
Jeroen Hoekx startte na zeges in 2007, 2006 en 2005 (in omloop 2) als favoriet. Hoekx had een baaldag en strandde uiteindelijk op de 5e plaats.

Pieter Hendrickx liet er geen gras over groeien en zette tot controlepost 6 de rest meteen onder druk. Vervolgens, tot post 21, konden Franssen D. en Oeyen J. wat seconden terugnemen op Hendrickx. Maar dankzij een sterk slot won Hendrickx overtuigend. Meteen zen eerste WC-punten waardoor hij oprukt naar een gedeelde 15e stek in het klassement.
Franssen D. kon pas in de slotfase de strijd om de 2e plaats in zijn voordeel doen uitdraaien. Man in vorm, Jan Oeyen, moest het na een overtuigende overwinning eerder deze week ditmaal tevreden zijn met het laagst beschikbare schavotje van het podium.

In het WC-klassement verstevigt Hoekx zijn leiderspositie. Door de afwezigheid van Kristof Daems sprong Wim Bries naar de 2e plaats van het 3 seizoenen durende winterklassement.

Hoekx: "Blij dat ik niet te veel punten verloren heb"
Hoekx had deze winter de cross in Lietteberg al naar zijn hand gezet. Hoekx: "Dit is een mooie cross. Ik ben blijven lopen om 5e te worden en dat is me gelukt. Ik ben niet echt tevreden over mijn cross, maar ik ben wel blij dat ik niet te veel WC-punten verloren heb."

Franssen D.: "Enkel fysiek liep het volgens plan"
Na een 3e plaats te Witte bergen en 2e te Tielenkamp kon D. Franssen zijn progressie niet voortzetten. "Ondanks men nieuwe wagen startte ik niet gefocust en verloor meteen tijd naar controlepunt 1. Zonde, fysiek ging het ondanks een korte nachtrust goed. Men wegkeuzes waren niet de beste die zich opdrongen op dit Kamp van Beverlo-plan."

Ook bij de dames was een sterk deelnemersveld aanwezig. Na een sterke start werd Greet Oeyen tweede achter Miek Fabré. Naast hen vervolledigde Igna Heyns een mooi podium.

RESULTATEN & SPLITS

4 Comments:

Een reactie posten

<< Home