De laatste post

Orienteering-news website

zondag, juli 13, 2008

Vanaken: "Belgen te traag"

Volgen de coach van de nationale ploeg zijn onze land genoten te traag. Roger Vanaken geeft een nuchtere kijk op de sprint kwalificatie:
-Onze landgenoten schoten te kort op de bliksemsnelle sprint. Op een vrij eenvoudig parkoers bleken zowel Fabien als Bart te traag. Ook bij de vrouwen konden Greet en Vinciane geen beroep doen op de onmisbare snelle benen.

Toch presteerden de Belgen niet slecht. Op een WK is de concurrentie namenlijk niet te onderschatten. "Ik denk niet dat we mogen spreken van een slecht resultaat. Vergeet niet dat dit een WK is! Laten we hopen dat er de komende dagen op de andere afstanden minimum even goede resultaten volgen.", aldus Vanaken.
Elke fout is er 1 te veel:
-Met winnaarstijden onder de 4/km was elke fout er 1 te veel. Hoe snel en eenvoudig ook, het blijft een hypernerveus gedoe, zo een WOC-sprint. Wanneer het zo kort op elkaar zit weet je dat je op elk detail moet letten.


Bart Delobel ging tot het uiterste, maar met twee foutjes van 10 seconden was de finaleplaats gaan vliegen. Ook de andere belgen haalden het niet.

Volledig artikel
Foto's van Belgen
WOC 2008

3 Comments:

  • At 14/7/08 08:38, Anonymous Anoniem said…

    Ik zou eerder zeggen : "De anderen te snel"

    Met 4'20" en 5'30/km hebben Bart en Greet toch bijzonder snel gelopen lijkt mij.

     
  • At 14/7/08 16:26, Blogger dries said…

    interview met Bart Delobel:

    "ik had een beetje zware benen maar had toch het gevoel dat ik erg snel gelopen had. Ik was verrast dat ik toch 40 seconden van de A-finale zat".
    "Ik ben alleszins tevreden van mijn tijd."

     
  • At 14/7/08 19:43, Anonymous Anoniem said…

    Fabien:"I was too bad technically to be in final..."

     

Een reactie posten

<< Home