De laatste post

Orienteering-news website

zondag, augustus 23, 2009

Andis Laveikis conquers Belgian o-world

While the best runners are representing Belgium at WOC this weekend, a regional event took place in Zoersel (Vriesel - Gemeentepark). The first part of the race took place in a forest with bad runability, alternated with some rocks and caves in an old-fort-area. After a leg (measured 1.25km) just running, the runners continued their race in a park (map part 2).

Trol team at jukola: the organising club

Laveikis and Steegen take the victory:
Since 3 days a Latvian junior runner (represented his country at JWOC 2009), Andis Laveikis, arrived in Belgium. He started studying in Antwerp and he will stay here for 6 months. Ofcourse he plans to run as many competition as possible for the Belgian o-club Trol.
Today he participated at a Belgian o-competition for the first time in his life. He felt very comfortable in this kind of forest and took the lead from start till finish in mens class. Only Jan Oeyen was able to run at the same level and became 2nd. Wannes Hendrickx won the bronze medal ahead of Anssi Muikki and Arnis Snore.

Remarkable: the 1.25km running leg was dominated by real athletics-runners. It was won by Koen Wilsens (4'24) ahead of Wouter Vermonden (4'32). Jan Oeyen, Wim Van Dyck and Frans Laenen completed the top-5.
Belgian champion long distance, Thomas van der Kleij, was still struggling with a knee injury. So he took it easy (only in the the technical fort-area he won 3 out of 4 legs) and promised to be back in good shape as soon as possible.
In womens class Kim Steegen won class 1 ahead of Nancy Wenderickx (2nd) and Igna Heyns (3rd). In class 2 Els Put was outstanding. She did beat Katri Haataja (2nd) and Whoopy Franssen (3rd).

Map part 1: Vriesel-noord

Facts:
In total 170 participants were present in Zoersel, originative from 10 different nations. It's a pitty that other runners were absent because of an other orienteering event in Leuven (specially organised for recording a video about orienteering which will be broadcasted on the national tv). Hopefully it was succesful and the best way to promote orienteering in Belgium.

Results
Splittimes
Map: Part 1 - Part2

9 Comments:

  • At 23/8/09 17:41, Anonymous Anoniem said…

    Wanneer zenden ze dat uit op de televisie?

     
  • At 23/8/09 18:38, Anonymous Anoniem said…

    leuke wedstrijd mannen!

     
  • At 23/8/09 21:58, Anonymous thomas vdk said…

    "3 of 4 legs"

    OK, maar daar zit wel de baanlegger voor iets tussen. Anders was het een mooie 4/4. Dank aan ronny timmers trouwens, voor het hazen!

     
  • At 23/8/09 22:19, Anonymous Desmond said…

    Nochtans zat ik daar voor niks tussen ze. Wim Van Dyck en Wouter Vermonden zijn twee atletiekers en een ervan liep met m'n emit.
    Dus het duo Timmers - van der Kleij werd hier op waarde geklopt ;-).

     
  • At 23/8/09 22:27, Anonymous Anoniem said…

    He is a good runner! It will be more fun! It is also good that more Latvians participate.... at least for me!

    Arnis Snore

     
  • At 24/8/09 18:46, Anonymous mashke said…

    Dessie>> Die atleticboys hadden over de post ervoor wel 6x langer gedaan hé.

    Maar ik moet toegeven: dat steekt toch ze..

     
  • At 24/8/09 20:12, Anonymous Anoniem said…

    Ze hadden hoogst waarschijnlijk enkele posten nodig om aan de schaal te wennen.

    Want niet makkelijk zo'n overgang van schaal tijdens je eerste wedstrijd.
    Net als ze het door hadden zat het stuk op 1/2 500 erop.
    Idem met dat 1/10 000, dat laatste been ging hun ook goed af. Vervolgens weer op een dekselse 1/ 4 000.


    Doet me wel plezier dat het grote deel van de rasechte orienteurs een wedstrijd boven media-aandacht verkiest.
    It makes me feel proud to be an orienteer.

    Winston

     
  • At 24/8/09 22:20, Anonymous Anoniem said…

    Ik vond het ook jammer dat ik niet kon deelnemen aan de wedstrijd in Vriesel (vooral omdat ik dan geen honderd kilometer moest rijden zoals gewoonlijk) maar de VRT bood ons een unieke kans om wat promotie te maken voor onze oriëntatiesport. Een kans die we met beide handen hebben aangenomen en langs deze weg wil ik iedereen die hier aan deelgenomen heeft nogmaals bedanken.

    Walter Van Krunckelsven

    PS: uitzending is gepland voor vrijdag 28 augustus (19u30) in het programma "1000 zonnen" op één.

     
  • At 24/8/09 22:50, Anonymous Vanessa said…

    Deze mediageile persoon (danku voor mij er even attent op te maken) verkoos ook een aangename dag door te brengen in het Arenbergpark in de hoop wat promotie te kunnen maken voor onze sport and 'It doesn't make me proud to be an orienteer' als ik zie hoeveel onverdraagzaamheid daar mee gepaard gaat. Ik veronderstelde dat iedereen vrije keuzes kon maken in dit land maar blijkbaar heb ik me vergist...
    No offence, ik waardeer iedereen zijn mening maar maak graag mijn eigen keuzes

     

Een reactie posten

<< Home