De laatste post

Orienteering-news website

zondag, december 09, 2007

Regionale Tielenkamp

Is een nieuw verslag typen eigenlijk nog nodig?
Wie zou merken dat we met de redactie simpelweg het verslagje van vorige week hebben gekopieerd?
Week na week weet de nieuwe "koning der regionale omlopen" Jeroen Hoekx zijn palmares aan te vullen met een nieuwe wintercriteriumwedstrijd. Dit klassement is nog maar halverwege maar lijkt nu al in een defenitieve plooi te zijn gevallen. Hoekx heerst zoals enkel Noel Nijsten het hem eind jaren '90 heeft voorgedaan.

Wegens het niet mogen passeren van de spoorweg moesten baanleggers Fons Bosch en Frans 'Wiet' Laenen al hun ervaring benutten om een aantrekkelijke omloop te leggen.
Hierin slaagden de ervaren rakkers met onderscheiding.

Jeroen Hoekx bleek de sterkste. De omloop was voor een groot deel recht door het bos en Hoekx toonde zich hierin de meest krachtige.
Al gedurende enkele weken is Jan Oeyen de enige die Hoekx kan bedreigen. Maar enkele missers aan het einde van Oeyens omloop gaven Jeroen uiteindelijk een bonus van 2 minuten.
De terug in competitie kerende Ken Peeters (na een sleutelbeenbreuk eind augustus) wist de laatste felbegeerde podiumstek te bemachtigen. Hij ging de derde van de Sint-Niklaascross vorige week, Guy Tirez, vooraf.

Bij de dames toonde Elien Melis nog eens haar grote klasse. Nadat ze vorige week nog ziek verstek moest geven, wist ze vandaag als enige dame in omloop 2 onder het uur te eindigen. Een sterke prestatie van Melis die zo toont dat haar JWOC-voorbereiding perfect om schema zit.
De omega- atlete Leen Wouters en KOL-loopster Kim Steegen mochten naast Melis schitteren op het podium.

In omloop 3 wist eliteloopster Greet Oeyen de bloemen te veroveren voor Anna Runnesson.
Deze Runnesson blijkt niet de eerste de beste. Zo wist deze Runnesson enkele jaren geleden nog top-10 te eindigen in de elite-reeksen op O-ringen en was ze ook al eens eindlaureate op de Sylvester 5-daagse.

Ook Yannick Michiels verdient een vermelding. Zo was hij met 5min 41sec per kilometer de snelste van de dag. We kijken nu al uit naar de heroische duels tussen hem en Hoekx over enkele jaren.

RESULTATEN
Split-times

Omloop met routes Winston of omloop Vladi (met dank aan zijn blog)

11 Comments:

  • At 10/12/07 15:25, Anonymous Anoniem said…

    zalig geschreven winnie !
    nog van dat ;-)

     
  • At 11/12/07 10:35, Anonymous Anoniem said…

    alleen jammer dat er nog geen nieuwe winterranking is...

     
  • At 11/12/07 13:00, Anonymous Anoniem said…

    Ik heb mezelf dit product aangeschaft:
    http://www.decathlon.be/NL/keymaze-300-19389501/

    de goedkopere versie van de Forerunner 201 van garmin.

    achteraf kan je je routes naar google earth exporteren en kreeg ik volgende routes:
    http://img204.imageshack.us/img204/3641/tielenkampor5.png

    Op google earth is het duidelijker dan op deze printscreen.

    Ook werkelijk afgelegde afstand (in mijn geval 8978m op afstand van 8070 vogelvlucht) en gemiddelde (10.85km/h) en max (19km/h snelheid worden berekend

    wel een aanrader voor nog eens een fijne analyse achteraf,
    Moest hoekie het zichzelf aanschaffen kennen we achteraf telkens de snelste weg ;-)

    winston

     
  • At 11/12/07 13:02, Blogger Winnie said…

    Deze reactie is verwijderd door de auteur.

     
  • At 12/12/07 00:06, Anonymous Anoniem said…

    Om de afbeelding te zien, is het nodig om heel de link te kopieren, die niet volledig zichtbaar is in deze comment.
    Achter http://img204.imageshack.us/img204/3641/tielenkamp volgen nog de letters: or5.png (dus tielenkampor5.png).

     
  • At 13/12/07 11:52, Blogger Jochen said…

    Niet mis voor zo'n lage prijs...
    Maar precies nogal lomp om te dragen, niet?

    Ook Polar heeft tegenwoordig GPS ontvangers (G3). En uiteraard beschik je dan ook nog eens over hartslag, alhoewel je in Vlaanderen niet veel bent met hartslag-analyse wat O-lopen betreft...
    GPS-ontvanger apart van de horloge, wat in mijn ogen toch wel een voordeel is.
    Helaas zit die wel in een andere prijsklasse, wat wel een serieus minpunt is...

    Winnie (en aan alle anderen)
    om die irritante 'bug' te ontlopen doe je:
    < a h r e f = " de URL " > linkwoord < / a >
    (laat alle spaties weg, behalve tussen 'a' en 'href')

    Voorbeeld:
    Tielenkamp

    Je kan ook nog andere HTML-tags gebruiken:
    < b > Test 1 < / b >: Test 1
    < i > Test 2 < / i >: Test 2

     
  • At 13/12/07 13:18, Anonymous Anoniem said…

    In welke zin bedoel je lomp om draagen?
    Het is inderdaad wel groter dan een klassiek horloge, maar de hinder viel goed mee vond ik.

    Ivm polar, ik kan me vergissen, maar is het daarmee ook mogelijk om je coordinaten naar bvb google earth te exporteren?
    Loopafstand en hoogte worden inderdaad ook bepaald...
    Op hartslag train ik persoonlijk niet.

    Maar ik vond het interessant omdat je vaak zit te draaien rond de post en achteraf niet snapt waarom je bvb de put niet zag. In dat geval valt achteraf duidelijk te zien hoe kort of toch nog veraf je wel tov de post zat.

    en bedankt voor de link-les ;-)
    winston

     
  • At 13/12/07 13:51, Blogger Jochen said…

    Voor zover ik kan zien ondersteund de bijgeleverde software van Polar Google Earth niet.

    Ik ken er eigenlijk niets van, maar het moet toch mogelijk zijn om de tracks in een ander programma in te laden die dat wel ondersteund...

    Is hij (die van jou) tamelijk nauwkeurig?
    Ik heb al vaak analyses bekeken van zulke toestellen, en bij sommigen zaten er toch redelijk wat afwijkingen in...

    Catching Features (in samenwerking met Jan Koch. van WorldOfO) zijn (denk ik) bezig met software voor het importeren van zulke GPS-tracks in het spel.
    Ze zijn er echt een multi-functioneel spel van aan het maken!
    Ik denk dat het in de toekomst dus perfect mogelijk zal zijn om 'live' de oriëntatielopers in 3D-voorstelling te volgen op groot scherm!
    Dat zou echt schitterend zijn!

     
  • At 16/12/07 23:24, Anonymous Anoniem said…

    ik kan natuurlijk niet met een ander toestel vergelijken.
    maar de kwaliteit lijkt me wel vrij duidelijk.
    Zo heb ik vandaag tochtje gaan lopen waarbij ik een straat heb afgelopen dan 180° gekeerd en deze straat in andere richting terug afgelopen.
    Zoals het hoort voor een loper liep ik twee maal aan de linkerzijde van het straat, nadien kon ik dit ook zien in google earth. Dus het lijkt me wel gedetailleerd. hier en daar zit er uiteraard wel eens een foutje op.
    maar ik ben tevreden van men aankoop

     
  • At 17/12/07 12:06, Anonymous Anoniem said…

    Bij gelegenheid zou Winny zijn data ook eens moeten opladen naar RouteGadget, wanneer Routegadget nog eens wordt aangeboden na een wedstrijd natuurlijk...

     
  • At 13/9/22 10:19, Anonymous Anoniem said…

Een reactie posten

<< Home