De laatste post

Orienteering-news website

zondag, september 27, 2009

4th national event in Belgium: results

Today the 4th national event in Belgium took place (map Sonnisheide), one of the most beautiful maps in Flanders. The sun was present, the organisation perfect and the coursesetting was nice. Nothing to complain about.
In class H21E Nicolas Sillien surprisingly took the victory. Despite his delayed start today, he peformed strong. It looks like he's in good shape again after a disappointing Belgian championship long distance. Geert Simkens, probably the strongest runner today, made a few big mistakes in the beginning of the race and finished in 2nd position. The brothers Hendrickx (Wannes and Tomas) became 3rd and 4th. The last one started training for orienteering again since 3 weeks. This result looks promising for the future.
Some other o-stars had some 'good' excuses for their bad performances today. Jef Boeckx, Thomas van der Kleij and Ken Peeters went mountainbiking for 4 hours on saturday. Andis Laveikis and the Franssen-brothers participated at a streetrace in Halle-Zoersel. ALs the variathlon took place on saturday with Jan Delobel, Gert Claes, Jo Linten and many other orienteers at the startline. And last but not least: Jeroen Hoekx did expect a forking during his race today. That's why he searched for an other control at number 15, even when he saw Benjamin Anciaux punching this right control.

In class D21E Greet Oeyen took the victory ahead of Veerle Tulleneers and Els Talloen in 3rd spot (who crossed the finishline together with Greet).

Results
Splits
Map: part1 - part2 (routechoices Desmond Franssen)

17 Comments:

  • At 27/9/09 20:53, Blogger JeroenH said…

    Kom zeg Des, wat vuil op de postenbeschrijving kan altijd gebeuren. 88 wordt dan zo 83. En als de kaart dan nog niet klopt daar, ben je zo aan het twijfelen. En voor de rest geen excuses, ik was gewoon barslecht vandaag.

    Met het oog op het BK sprint is het trouwens belangrijk dat ik mijn nummers goed controleer, of dat is toch wat Pieter de hele tijd aan het zeggen is.

     
  • At 27/9/09 20:59, Blogger Desmond said…

    Voor die ene keer dat ik je eens op een foutje kon betrappen, wou ik deze anekdote niet achter houden e ;-).
    Maar op het BK sprint zal ik zeker m'n winterjas meenemen, zodat ik geen verkoudheid oploop als je daar voorbij snelt.
    Tot dan!

     
  • At 27/9/09 22:49, Anonymous mash said…

    Mja, ik kon die mindere prestatie van Hoekx ook moeilijk begrijpen. Vrijdag gaf hij nog te kennen dat hij voor de overwinning zou gaan. Vorig jaar schreef hij immers twee nationales op zijn naam, dit jaar nog geen, en daar wou hij dringend verandering in brengen.

    Misschien is het seizoen gewoon lang genoeg geweest voor Hoekx, denk ik dan. Of beginnen de najaarse recepties en huldigingen al te zwaar door te wegen? Het leven van een topper is niet makkelijk, weet u.

    Maar nu ik net de kalender bekeek, werd alles me duidelijk: Hoekx kampt met stess!

    Het moet je maar overkomen.. Een maandenlange voorbereiding, stages in Zwitserland en Hongarije, zware trainingen met één doel voor ogen. Klaar om iedereen uit te persen, als verse citroenen. En dan, net enkele weken voor het grote moment, voel je die goede vorm van onder je voeten wegzakken. Net nu er geen tijd meer is voor spelletjes, nu de mannen van de jongens gescheiden worden.

    Dames en Heren, over 7 dagen start het wintercriterium!

     
  • At 28/9/09 10:34, Blogger JeroenH said…

    Mis Mash!

    Mijn splits laten duidelijk zien dat de voorbereiding op het WC perfect verloopt.

    Ik had het er nog met grote concurrent Buytaert over zondag: 50-60 minuten hard lopen, meer is er niet nodig.

     
  • At 30/9/09 14:27, Anonymous Anoniem said…

    zondag 4-9-2009

    Allen naar www.VitesseTrailRun.be
    Groeten Wannes

     
  • At 30/9/09 17:51, Anonymous Anoniem said…

    De www.VitesseTrailRun.be is ideaal de seniors die fysiek willen trainen. Het is niet samenlopen. Er is 5km en 10km.

    Groeten Wannes

     
  • At 30/9/09 18:24, Anonymous Anoniem said…

    Dat zou niet slecht zijn voor mij ...

     
  • At 30/9/09 20:31, Anonymous Anoniem said…

    Ideale trainingsdag. Eerst sprint in Leuven en dan de 5K Run in Beveren.
    Ik doe mee!

    Yannick

     
  • At 1/10/09 07:54, Anonymous Anoniem said…

    Voor de mensen die gewoon een toerke lopen wat saai vinden is dit ideaal. De foto's op de site laten zien dat het niet gewoon lopen is. Enkele grachten, obstakels etc zullen uw pad kruisen...

    groeten

    Tomas

     
  • At 1/10/09 12:18, Anonymous Anoniem said…

    hej Jeroen Hoekx hoe zit het met de Belgian National Regularity 2009?
    Of heb je het te druk met het trainen? En hoe zit het met de belranking? ik sta nog 1punt achter Jeroen Hoekx. Dan zal ik op het BK sprint proberen alle juiste posten te vinden en enkele seconde sneller te zijn.(hoeveel moeten dit er zijn Hoekx? dan weet ik hoe hard ik nog moet trainen)

    groeten Pieter Hendrickx

     
  • At 1/10/09 12:26, Anonymous Anoniem said…

    Vitesse Trail Run 2009 | 4 oktober '09
    Family, Fun & Adventure...

    Wordt georganiseerd door onze snelste atleet=Koen Wilssens. het is een parcour van 5km met 25 hindernissen op u weg. je kan kiezen voor 1*5km of 2*5km te lopen.

    al wie Koen wil afdrogen moet
    tussen 10u en 16u in de
    Klapperstraat 103, 9120 Beveren-Waas.



    http://www.vitessetrailrun.be/


    ps ik ga eerst sprintje doen in Leuven en dan afzakken naar beveren tot dan

    Pieter

     
  • At 1/10/09 18:37, Blogger JeroenH said…

    Pieter Hendrickx, het nationaal criterium wordt aangepast als ik één of ander bestandje doorkrijg van Walter VK. Maar ik heb dat nog niet gekregen.

    Het aantal seconden dat nodig is op het BK sprint hangt af van de winnaar en hoe de andere deelnemers lopen en wie er deelneemt. De beste oplossing is sowieso zelf winnen, dan moet ik al ex-aequo winnen om nog voor u te staan :-)

     
  • At 2/10/09 13:00, Anonymous Anoniem said…

    En zijn er al pronostieken over de sprint in Namen....

    Wie gaat er winnen...

    Wie zullen de grootste verliezers zijn...

    Wie gaat er posten overslaan....

     
  • At 2/10/09 18:13, Anonymous Anoniem said…

    Bk Sprint

    1 pieter
    2 tomas
    3 wannes

     
  • At 2/10/09 18:17, Anonymous Anoniem said…

    Wie zullen de grootste verliezers zijn...

    AL DE REST

    Wie gaat er posten overslaan....

    ALTIJD DEZELFDE

     
  • At 4/10/09 17:26, Anonymous Desmond said…

    Goed nieuws voor Pieter, de Bel-ranking is upgedate;

    http://www.mazy.be/BOR/start.php

     
  • At 5/10/09 12:45, Anonymous Anoniem said…

    Mijn pronostiek

    Pieter
    Fabien
    Etienne

    groeten

    Tomas

    en de pronostiek van
    Pieter
    Tomas
    Wannes ...

    Ik hoop dat ze dan thomas vdk bedoelen want ik ga er normaal niet zijn.

     

Een reactie posten

<< Home