De laatste post

Orienteering-news website

donderdag, april 24, 2008

Interview met 2e bac LO Gent

Interview met Charlotte Bostyn na het Vlaams Kampioenschap sprint.

1. jullie zijn hier talrijk aanwezig, ik heb begrepen dan jullie van 2e bac LO zijn in Gent, waarom zijn jullie hier? (is't voor punten ofzo?)

We moeten voor het vak oriëntatieloop als onderdeel van de cluster individuele bewegingsactiviteiten meedoen aan drie omlopen. Hofstade was dus mijn laatste omloop en nu volgt er nog een examen in de Blaarmeersen. We moeten verslagen schrijven van de omlopen dus het is voor punten.

2. Welke andere wedstrijden staan/stonden nog op het programma?

We mochten kiezen uit alle wedstrijden die gepland waren in het tweede semester, ook nachtomlopen.

3. Wie is jullie prof?

Hans van Boven. We hebben er al een theorieles over gekregen en een cursus met de technieken en zoverder.

4. Wat vind je van de sport, de sfeer aan de start, in de douches, in't café...?

Meestal waren de voorzieningen nogal primitief, zeker de omloop in Leopoldsburg. In Hofstade was dat wel niet het geval. De sfeer is er wel in orde, iedereen is vriendelijk en bereid om te helpen, ook als we een postje niet vinden tijdens de omloop.

5. Kennen jullie delaatstepost al?

Nee

6. De uitslagen liggen niet zo ver uit elkaar van jullie groep, toch waren Sarah en Samuel duidelijk beter dan de rest... hoe hebben zij zich voorbereid?

Net als ons, Samuel is wel een heel goede afstandsloper. Sara kan ook goed lopen maar ze had misschien ook wat geluk dat ze de posten direct vond :)

7. Uit welke sport kom jij? En denk je erover om van sport te veranderen?

Volleybal. Ik ben niet bereid om over te stappen naar OL, lopen (lange afstanden dan) is namelijk mijn slechtste vak, ik kan het gewoon echt niet!

8. Denk je dat je ooit de Belgische top kan halen?

In oriëntatieloop? Waarschijnlijk niet, aangezien ik niet goed kan lopen...

9. Wat vind je leuk aan deze sport?

Iedereen kan eraan meedoen, het is leuker dan gewoon lopen.

10. Waar kan je nog aan schaven?

Tja, aan alles waarschijnlijk, ik heb me namelijk niet echt voorbereid op die wedstrijden...

11. Wat vind je van de kleurrijke pakjes die de ECHTE orientatielopers dragen?

Grappig natuurlijk, ik wist niet dat er clubs waren en dat er zoveel uitrusting bestond voor OL!

12. Wanneer heb je voor het eerst kennis gemaakt met het orientatielopen?

Begin dit jaar, omdat het deel van onze opleiding is.

13. In leuven is er een orientatiegroep SLOK die wekelijkse orientatietrainingen doet, overweeg je je studies in Leuven verder te zetten volgend seizoen?

Zeker niet, in Gent studeren is veel te tof en het is ook gewoon veel te ver voor mij.

14. Welke schoenen had je aan... denk je dat je met andere sneller had gelopen?

Gewone atletiekschoenen. Misschien had ik beter mijn spikes of voetbalschoenen aangehad :) Soms was het wel wat modderig en gleed je uit.

15. Hoe heb je je mentaal voorbereid?

Niet echt, ik maakte gewoon dat ik zeker mijn EMIT badge en een lange broek bij had.

16. Er zijn 2 meisjes die een medaille behaalden... ben je jaloers?

Natuurlijk niet, sporten doe je niet om te winnen é, en voor ons is een OL winnen niet echt belangrijk. Al wou Samuel in Wachtebeke wel zeker eindigen als eerste, jammer genoeg strandde hij op de 2e plaats met 1 sec achterstand.

17. heb je de tussentijden met elkaar vergeleken?

Ja om eens te kijken als ik het niet extreem slecht gedaan had.

18. Ik heb jouw tijden even bekeken op de website, kan je uitleggen wat gebeurde er aan post 7?

Tja, een beetje te ver gelopen en dan eens gekeken op mijn kaart :) De post was nochtans makkelijk te vinden!

Zaterdag is dus de wedstrijd op de blaarmeersen... ik wens alvast iedereen van 2e bac LO succes met het examen.

3 Comments:

  • At 24/4/08 19:56, Anonymous Anoniem said…

    Van die diepte-intyerviews moeten we meer hebben!

    Goed gedaan Dries.

     
  • At 24/4/08 21:27, Blogger Heun said…

    Vind ik ook Jef, we laten te weinig de buitenstaander die net in contact is gekomen met onze sport aan het woord. Zo kunnen we misschien beter inspelen op de twijfelaars om ze naar onze sport over te halen.

     
  • At 28/4/08 23:08, Anonymous Anoniem said…

    inderdaad een leuk intermezzo...

     

Een reactie posten

<< Home