De laatste post

Orienteering-news website

donderdag, juli 06, 2006

JWOC: Foto's & Maps

De Australische Hanny Allston won het goud op de lange afstand. Op de website orienteering australia konden we het volgende lezen:

Eerste gouden medaille voor Australië
"Hanny Allston’s gouden medaille is de aller eerste gouden medaille in het oriëntatielopen voor Australië in eender welk WK. Nu heeft ze een volle set medailles, een bronzen in the middle distance in Zwitserland in 2005, een zilveren in de sprint en een gouden in de long distance.

WOC next
Hanny Allston was dolblij met haar gouden medaille, je zou voor minder. Maar nu kijkt ze al uit naar de middle distance en de WOC in Denemarken."




In een telefonisch interview dinsdag avond met de website OPN, kon de winnaar bij de mannen, Anders Skarholt, het volgende kwijt:

Mijn afstand niet
"Eigenlijk was dit mijn afstand niet, ik dacht dat ik op de sprint en de middle het meeste kans zou maken.", zei Skarholt. "Het parcours bestond voor de helft uit open bos met af en toe een lang been en voor de andere helft uit groener bos met kortere benen. Op sommige plaatsen was het redelijk moeilijk." vervolgde hij.


Cruisde het parcours door
"Ik cruisde door het parcours en kon de snelheid hoog houden. Maar toch was ik de hele tijd onzeker of het wel snel genoeg ging, zelfs terwijl ik voelde dat ik heel snel was op de paden. Achteraf gezien deed ik het heel goed. Ik deed enkele kleine foutjes van 20 seconden en verloor een beetje tijd op nog een paar plaatsen, in het totaal één minuut misschien. Ik heb me in een heel jaar voorbereid op het WK. Het goud is het beste wat ik ooit bereikt heb."

Klik hier voor een deel van Anders Skarholt's kaart.

De Belgen overtuigde niet op de lange afstand. Een 69ste plaats van Miek Fabré en een 73ste plaats van Johan Goubeau waren de beste prestaties van de dag. Toch een kleine telleurstelling na de hoopgevende prestaties van de sprint.

Een succes was het tijdens de sprint. Het was de eerste keer dat sprint officieel deel uitmaakte van het junioren WK en Jochen Verdeyen liep zich meteen op het podium. Zijn vierde plaats was nooit eerder vertoond door een Belg op een WK.




Meer Foto's van de sprint hier. De kaart van de sprint met de wegkeuze ven de winnaars: Dames, Heren

Foto's en Kaarten: orienteering australia, OPN, NOF, jwoc 2006

3 Comments:

Een reactie posten

<< Home