De laatste post

Orienteering-news website

dinsdag, juni 06, 2006

TUF naar Oringen

Ook in 2006 trekt het Vlaamse ploegje TUF (Turunflanderstadt) weer naar de O-ringen, die dit jaar plaats vinden in Hälsingland. De verwachtingen omtrent groen-zwart zijn dit jaar hoog, maar alles begint natuurlijk met een goede organisatie.
De 17-koppige selectie vertrekt op 13 juli met het vliegtuig naar Stockholm. Hier zal Ruud Dekeyser, in een ver verleden nog een een groot-lente-avond-loop-talent, hen staan opwachten en als alles goed gaat, ook een grote slaapruimte ter beschikking stellen. Ook gaat Ruud zijn clubgenoten wat informeren over het Zweedse terrein, aangezien hij over de meeste ervaring beschikt en er ook al enkele dagen eerder gearriveerd is.
De volgende dag zal heel het team zich dan naar Hälsingland verplaatsen om daar nog enkele trainingen af te werken en uiteindelijk op 16 juli aan de 5-daagse te beginnen.

Hieronder nog enkele citaten van de atleten die we jullie niet willen achterhouden:

Alex deroeck (die al enkele jaren nipt naast de titel van clubkampioen greep): 'Dit jaar gaat er eindelijk verandering inkomen. Men strategie bestaat niet meer uit allerlei goocheltrucks, maar nu draait het allemaal rond respect. Ik overweeg het zelfs om enkele punten te laten vallen enkel en alleen uit respect voor dat Zweedse en Noorse landschap. Ik ben er zeker van dat dat me achteraf ten goede gaat komen'.

Kim Wallert (alias de Wally, die zich dit jaar als enige mannelijke tuffer wist te kwalificeren voor JWOC): 'Eerst en vooral wil ik mijn coach S.T. nogmaals bedanken voor de tijd die hij in mij en de anderen omega-atleten gestoken heeft. Het trainingsschema heeft me zeker verder geholpen om de selectie af te dwingen. Verder wil ik ook nogmaals benadrukken dat alles zo sportief en neutraal mogelijk gebeurd is. En over de Oringen: om te benadrukken dat vorig jaar geen toevalstreffer was, wil ik ook dit jaar weer zwaar scoren.'

En als laatste team-captain Ruud Dekeyser: 'Voor de moment voel ik me zowel profesionneel als prive tip top in orde. Wel jammer dat men vaste slaappartner Latty dit jaar ontbreekt, maar ik hoop en denk dat Kim (ook wel de Vlaamse Lina Hagman genoemd) deze rol perfect gaat kunnen overnemen. En men wishky-verleden? Daar wil ik liefst niet teveel over kwijt!'

9 Comments:

Een reactie posten

<< Home