De laatste post

Orienteering-news website

zaterdag, januari 28, 2012

Voorbeschouwing VK Lang

Morgen is de grote dag. Dan zien we wie het beste overweg kan met het zand van de Hoeverbergen. Het terrein op en rond de Galgenberg leeft al jaren in de herinnering van de Vlaamse oriënteur. Toen was het het toneel van een grootse vertoning van Joost Talloen, die er als laatste loper in het BK aflossing Dries van der Kleij het nakijken gaf en zegevierend de Pijnven Arena in mocht lopen.

Wij verwachten niet dat het grootse van die organisatie morgen zal worden overgedaan, maar de omgeving van het klooster van de paters van Kattenbos is sowieso een perfecte locatie om de VIPs en atleten te ontvangen. Gebruik makend van de gangbare schattingen is er 257 liter bier besteld en frituur De Statie net tegenover is op dit moment al frieten aan het voorbakken.

Als we kijken naar de tenoren van de wedstrijd dan kunnen we direct zeggen dat het Hamse blok sterker is dan ooit tevoren. Toch waren er wat strubbelingen. Kopman Thomas van der Kleij deed nog een oproep om ploeggenoot Anciaux in de selectie te krijgen, "die trekt de perfecte sporen", maar het mocht niet baten. Anciaux, nochtans van de streek, is in geen velden te bespeuren en zou actief zijn op de driedaagse van Tora Bora. Kopman Hoekx geeft geen commentaar en laat niet in de kaarten kijken, maar trainde vorig weekend nog in het veld in plaats van in het bos om de benen aan te scherpen. Hij hoopt op koud weer. Bij schaduwkopman Toon Melis is het anders. Ondanks de examens is sterke Toon hard aan het trainen. Een loopje van meer dan 3u, met de vingers in de neus. Wel opletten dat daardoor zijn vetgehalte niet al te laag ligt, want bij koud weer durft het dan wel eens mis te gaan.

Bij de Trolse concurrentie is het afwachten of het seizoen nog gered kan worden. Alleswinnaar van vorig jaar Desmond Franssen kwam geen meter vooruit in het begin van het winterseizoen. Toch behield het management het vertrouwen, terecht, bleek woensdag, want Franssen won overtuigend de SVS op Lilse Bergen. Ook bij die andere coryfee Ken Peeters liep het niet goed, maar ook hem zagen we terug vooraan in de uitslag in Elsenborn vorige week. De vraag blijft of ze tegen het sterke Hamse blok gaan opkunnen.

KOL kon zijn beste lopers niet overtuigen om aan de start te staan. Michiels en P. Hendrickx geven de voorkeur aan het gemakkelijke geld in het veld van Vilvoorde. Dan zijn het mannen als Niels Bockx en Wim Bries die het voor de club uit Leopoldsburg moeten waarmaken. Getuigen zagen Bockx deze week met zijn Agusta over het wedstrijdterrein vliegen op zoek naar prébalisen. In hoeverre die zoektocht succesvol was, valt nog te bezien, maar dat de motivatie er is, mag duidelijk zijn.

Joost Talloen vraagt zich af of hij zijn prestatie van weleer kan overdoen. Hij miste wel de training op dinsdag, maar leeft toch met vertrouwen. Eénzelfde signaal bij Delobel, broer van de baanlegger en dat is een voordeel, hij zal zich al snel in zijn sas voelen op het parcours. Nieuwe aanwinst Jan Oeyen loopt ook mee en kan direct bewijzen dat hij zijn transfersom waard was.

Wij houden u op de hoogte!

44 Comments:

  • At 28/1/12 14:00, Anonymous Anoniem said…

    Pronostiek:
    1. Thomas VDK
    2. Jeremy Genar
    3. Jeroen Hoekx

     
  • At 28/1/12 14:55, Anonymous Anoniem said…

    er zijn er die vandaag hun verplichte fysieke testen moeten afleggen, die kunnen morgen onmogelijk deftig presteren. als timing van de ploegencommissie kan dat ook tellen

     
  • At 28/1/12 16:58, Anonymous Anoniem said…

    Inderdaad, de gemiddelde senior traint máánden om te pieken op het VK lang, plaatsen ze daar die verdomde fysieke test toch niet voor zeker!

     
  • At 28/1/12 20:59, Anonymous Anoniem said…

    Michiels zal toch aan de start verschijnen van het VK Lang. Op het laatste moment toch geen veldloop in Vilvoorde, maar kreeg hij nog de kans om een lege starttijd in te nemen bij H21E.

     
  • At 29/1/12 18:22, Anonymous Anoniem said…

    "Als Mettepenningen een parkoer kan bouwen naar de hand van zijn poulains, dan kan ik dat ook," moet baanlegger Jan Delobel gedacht hebben :-)

    Bart D

     
  • At 29/1/12 18:56, Anonymous Anoniem said…

    Fysieke test(rustige duurloop 10k) of niet, als de conditie in orde is mag het geen probleem zijn om te winnen op een VK lang. Knap Yannick, tussen door ook nog het Club kampioenschap (10K).

     
  • At 29/1/12 18:58, Anonymous Anoniem said…

    Spijtig voor de andere die daar een heel jaar naar toe leven. Yannick komt gewoon wat km doen en pakt dan nog een titel weg. Van die ander atleten??????

     
  • At 29/1/12 19:19, Blogger Mvb said…

    48', wa voor ne winnaarstijd is da nu weer voor een vk lang.

     
  • At 29/1/12 20:18, Blogger Toon Melis said…

    Ik ben geen fan van de fysieke test maar ik had ze nog nooit gelopen,
    Ik heb dus ze gisteren dan gedaan tegen volle snelheid om eens te kijken waar ik zou uitkomen.
    Ik heb een aantal elementen van kritiek:
    -Ik heb vandaag mijn slechtste wedstrijd gelopen in maanden omdat ik last had van spieren
    die ik als orienteur anders nooit gebruik. Ik ben niet zo een veldloper weet je wel.
    Nochtans heb ik daar tijdens een meerdaagse geen last van.
    -het zoniënwoud is een van de schoonste bossen in belgië, goed dat we daar organiseren
    maar waarom in godsnaam op een weg? Als ik een middle of een lang loop kom ik amper op de weg!
    Voor sprint is een wegwedstrijd zeer relevant! maar niet voor een middle of een lang.


    Langs de ene kant kan ik er wel inkomen dat als je hard op de weg kan lopen kan je dat ook in het bos,
    Ik ga hiermee akkoord en ik denk ook wel dat je hier genoeg voorbeelden kan vinden (Pasquasy,michiels)
    Maar er zijn ook nog andere lopers, de zogenaamde wroeters. Mannen die snel zijn door het bos en door het gebraggel,
    die mensen worden vergeten en die kunnen ook goede prestaties neerzetten. Ik denk dat we hiervan ook genoeg voorbeelden zullen vinden.
    Als je dan kijkt op internationaal niveau dan zie je toch ook 2 totaal verschillende lopers.
    In finland beschrijven ze het als het Zwitsers type(merz,hubman,hertner) en het scandinavisch type (ikonen,lundanes,nordberg)
    Ik zeg niet dat de scandinavische types de test niet zouden halen maar ze zouden er ook meer last mee hebben als de zwitserse types.
    En als je dan bedenkt dat die mannen ook nog eens voor de medailles strijden, dan weet je toch ook dat het voor de wroeters moeilijk wordt om die tijd te halen.

    Voor mij neemt die fysieke test (ondanks dat ik ze gehaald heb) toch wel een groot deel van mijn plezier af!
    Ik wil hierbij benadrukken dat ik wel respect heb voor mannen als Pasquasy, hendrickx , michiels maar ik weet ook dat er nog andere type oriënteurs zijn.

    @ anoniem: Geen respect voor mensen die Vlaams kampioen willen worden?
    Misschien kan je beter richten tot deze sites:
    http://www.flac.be/
    http://www.val.be/

     
  • At 29/1/12 21:28, Blogger Jeremy said…

    Toon.
    De Fysieke test is geen nieuw onderwerp op de laatste post: http://delaatstepost.blogspot.com/2009/10/season-2010-elite-and-junior.html
    Hier als commentaar komen zeveren heeft blijkbaar geen zin. Als je een betere oplossing hebt voor de selectie van het nationaal team, waar alle atleten mee akkoord zijn, denk er eens heel goed over na, en zet het allemaal op papier. Als het echt een goed idee is, waar alle atleten mee kunnen leven - en waar de beste atleten uit gekozen zullen worden voor de kampioenschappen, dan laat je het maar rondgaan bij de potentiële kandidaten. Degene die akkoord zijn met het voorstel kunnen dat ondertekenen, en bij unanimiteit, of net niet, kunnen we dat voorstel voorleggen aan de Ploegencommissie.

    Als alle atleten achter 1 voorstel staan - en we kunnen dat voorstel in overleg verder uitbouwen met de bevoegde instanties... Waarom niet?

    (Alstublieft nu geen commentaar over het feit of er al dan niet naar ons geluisterd zou worden - Kom eerst af met een voorstel en dan kan je nog zien...)

    Je zou dit voorstel kunnen bespreken hier op delaatstepost. Maar een makkelijkere vorm van communicatie is natuurlijk een ronde tafel in een centraal gelegen café.

    Stop met altijd te mekkeren en doe er iets aan - ofwel train je en haal je de test, ofwel probeer je op een fatsoenlijke manier de regels te veranderen.

    Groeten

    Jeremy Genar

     
  • At 29/1/12 23:45, Blogger Bart Delobel said…

    1) I Like Jeremy
    2) Nogmaals, ik denk dat er niet één oriënteur in Belgenland te vinden is die dit de meest fantastische test ooit vindt, maar in godsnaam, het gaat hier om 3'45/km lopen op een pad. Wroeter, kruiper of peristaltische voortbeweger, het betreft een wereldkampioenschap waarvoor je solliciteert. Kijk eens op een gemideelde stratenloop waar je met die tijd uitkomt. Of, laat eens een hoop andere sporters (zwemmers, motocrossers, mountainbikers, veldrijders, langlaufers, ...) 10km lopen... Niet hun sport, maar velen zullen in de buurt van die 3'45 hangen vrees ik.

    Wees gegroet,

    Bart D

     
  • At 30/1/12 19:01, Anonymous Desmond said…

    @ bart: bij die andere sporten (zoals mountainbiken, langlaufers,...) mag je ook de orientatielopers bij rekenen e. Mijn sport houdt iets meer in dan 10km op een harde weg gaan rondlopen.

    @ jeremy: als je die vorige discussies hier gelezen hebt, weet je ook dat die atleten over dit onderwerp moeilijk op 1 lijn te krijgen zijn. Het voorstel om de fysieke test niet uitsluitend te maken, is hier genoeg voorgesteld.

    Nu worden er voorlopig selecties gelopen met 3 lopers uit de top-14 van de Bel-ranking. Dat is toch ook niet de manier om de sterkste ploeg naar een WK te sturen.

    en Toon heeft het recht om zijn mening en ervaring hier te delen.

     
  • At 30/1/12 20:04, Blogger Jeremy said…

    1) Dat mag Toon zeker.
    2) Ik ben ook absoluut van mening dat deze manier als enige vorm van selectie niet goed is.
    3) Je moet alleen niet verwachten dat er op hogere niveaus veranderingen gaan plaats vinden door hier op delaatstepost als commentaar op de voorbeschouwing van het VK Lang je mening te gaan geven (en dat bedoel ik ook echt niet op Toon, maar heel algemeen en bij wijze als voorbeeld (inclusief mijn commentaar die ik nu aan het geven ben)).
    Maar HIER een voorstel geven - en hopen dat ze daarnaar gaan luisteren... Kom op... Je verwacht toch niet dat heel België DLP leest en dat als basis gaat gebruiken voor een voorstel?
    Een dialoog proberen op te starten kan toch niet zo moeilijk zijn als 99% van de atleten vind dat het geen goede selectie is.
    Maar in plaats van altijd af te breken kan je ook eens gewoon afkomen met een beter plan.
    Veel oriënteurs zijn blijkbaar van mening dat de ploegencommissie incompetent is: help hen dan?

     
  • At 30/1/12 20:11, Anonymous Anoniem said…

    Bart zal het huidig systeem verdedigen,want zo is hij zekerder van zijn plaats.Als Thomas VDK,Ken,Desmond,jeroen,benjamin... deelnemen dan liggen de kaarten anders.
    ALs iedereen die tijden dan toch loopt kan je ze evengoed afschaffen.Ik veronderstel dat iemand die wil deelnemen aan de WOC fysiek sterk genoeg staat.
    Aangezien er zoveel personen afhaken voor die test,wil zeggen dat er iets niet pluis is en dan betreur ik het dat daar geen rekening mee wordt gehouden en men zoals volwassen mensen dit probleem nog steeds niet heeft aangepakt.

     
  • At 30/1/12 20:41, Blogger Bart Delobel said…

    @Desmond: inderdaad Desmond, exact de reden waarom ik andere sporten opnoem, omdat oriëntatielopen ook een andere sport is. Maar, niet onbelangrijk, oriëntatielopen is toch nog steeds eentje waarin moet gelopen worden.
    @ anoniem#7 (de onderste): Alsof het me te doen zou zijn om met zo weinig mogelijk naar de selecties te gaan? Ik zou niet liever hebben dat we zoals in 2001 preselecties moeten huden om met max 10 personen naar een selectieweekend te gaan. Ik zou er veel meer plezier en waarde aan hechten als ik een selectie zou lopen (al dan niet met succes) met niet enkel de namen die je opnoemde, maar ook een resem anderen.
    Veldrijders zijn geen lopers, en toch trainen ze ook op lopen. Beroepsernst is dat bij hen. Het is niet het doorslaggevende (of zelden), desalniettemin, een aspect, en dus trainen ze erop.

    Btw, ik kijk nog steeds uit naar de jaarlijkse Anoniemendag.

     
  • At 30/1/12 21:34, Anonymous Anoniem said…

    Bart,als je het zou waarderen dat de selecties terug met 10 a 15 man zouden zijn,waarom uw stem dan niet laten gelden en ze steunen.Mss ben jij the missing link om iets uit te werken met AL de atleten.Als al de atleten achter iets staan dan kan de commissie-trainer niet anders dan volgen.Nu zal ze het een zorg zijn,ze hebben atleten van niveau,dus the show goes on.Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de helft van het selectief gezelschap afhaakt omwille van zo iets.

     
  • At 30/1/12 23:01, Anonymous Anoniem said…

    I tried to set a new PB on 3k today. But I failed after passing 1500m in 4'08. Bandi's pace was to high for everyboby else. Daniel Hubmann

    3000m in 8'34"

    Er zijn nog andere OL atleten die trainen om sneller te lopen.

     
  • At 31/1/12 00:24, Anonymous Anoniem said…

    @Toon, knappe vergelijking dat van die Scandinaven en die Zwitsers. Dirk goossens verdeelde ons vroeger in everzwijnen en hertjes. Nu zijn het dus Scandinaven en Zwitsers geworden.
    Jij bent zeker een typevoorbeeld van zo een Scandinaaf. In het bos en door het groen gaat het (bijna) even hard vooruit als op de weg. En als Jeroen schrijft dat je nu al trainingen van drie uren doet dan is de inzet er zeker ook. Als je ook nog spierpijn hebt na zo een test dan is het ook duidelijk dat je weinig op de paden en wegen traint maar vooal in bos en op de heide. Jij bent duidelijk een man van de Long Distance en daar hebben we er zeker niet genoeg van. Sprinters en mid dist genoeg maar echte LD'ers nog weinig. Spijtig voor jou dat men bij ons de nadruk op sprint en zo wil leggen.
    @Jeremy, goed voorstel maar ik denk niet realistisch. Onlangs nog gehoord dat een lid van de nationale ploegencommissie in de vvo-raad heeft gezegd dat als de testen stoppen hij opstapt uit de commissies. Het gaat dus duidelijk om de postjes hier, bobo's.
    @allemaal, dit jaar zijn de Zwitsers zeker nodig, op de woc volgend jaar zullen de Scandinaven meer aan bod kunnen komen. Ik hoop dat de ploegencommissie eens probeert van een vergelijk met ons te vinden, in het belang van de atleten en niet in het belang van de bobo's.
    Anoniem

     
  • At 31/1/12 00:27, Blogger dries said…

    mijn al dan niet gewaardeerde opinie:

    ik zou pieter en yannick zeker niet meenemen naar een wk, zelfs niet naar de selectie voor het wk, de fysieke test toont aan dat ze volledig uit vorm zijn. ;-)
    (lachen he mannen)

    @abso-bvos: Het wordt interessant om zien wat de norm zal worden als er een opsplitsing komt in WK-city en WK-forest. Duidelijk signaal om selectiecriteria ook te laten switchen zou mij dat lijken.

    Ik kijk uit naar een initiatief, ik blijf optimistisch.

     
  • At 31/1/12 13:59, Anonymous Anoniem said…

    Met verwondering stel ik alweer vast dat de discussie over de fysieke test de gemoederen blijft verhitten.
    Ik zou ook niet liever hebben dat we selectienormen zouden kunnen opstellen waar iederee zich in kan vinden waardoor deze hele heisavoor eens en voor altijd zou gedaan zijn.
    Maar hoe wil je zoiets georganiseerd krijgen als je ziet welke enorme tegenstellingen er zijn tussen jullie atleten zelf .
    Goed voor iedereen zal NOOIT gaan vrees ik .
    Maar ik ben wel bereid er eens met jullie atleten rustig over te praten om te zien of er naar de toekomst wat veranderd kan worden ( dan bedoel ik voor volgend seizoen want voor dit seizoen ligt alles al vast )
    Let op een fysieke test volledig afschaffen is bij mij ook uit den boze, maar kan inderdaad op een andere manier .

    Sportieve groeten

    Patrick

     
  • At 31/1/12 15:22, Anonymous Anoniem said…

    voor de test uitsluitend werd was er toch geen heisa, enkel discussie over hoe de wedstrijden op het selectieweekend werden georganiseerd.

     
  • At 31/1/12 17:24, Anonymous Anoniem said…

    Als ik zag hoe gemakkelijk Fabien, Pieter, Yannick ... de fysieke test aflegden!! (bijna spelenderwijs zou ik zeggen). Ik ben er rotsvast van overtuigd dat iedereen die ook maar de ambitie heeft om naar de woc te gaan dit moet aankunnen. Volgens mij enkel een kwestie van koppigheid. Dus wat er ook gebeurd is in het verleden: zet dat allemaal opzij, loop verdorie die test en dan is de discussie afgelopen.

    Frank

     
  • At 31/1/12 18:41, Blogger Bart Delobel said…

    That's it... game, set, match. inderdaad einde discussie.

    Mits enige vrije interpretatie zegt anoniem Nummer X:" als je dan nog zegt dat je spierpijn hebt van op paden te lopen, dan ben je goed bezig." Tegen dergelijke argumentatie kan ik niet meer op.

    Oriënteurs snijden per definitie al wel eens graag een hoekje af, anonieme bloggers gezien hun kruissnelheid off-road nog net iets liever -ik verdenk hen zelfs van een padenallergie te hebben- maar deze redenering vind ik qua bochtensnijwerk toch wel heel erg kort door de bocht.

    Daarenboven, spierpijn kan vele oorzaken hebben, van voeding en bloedsamenstelling over andere oorzaken... nuja, dan ben je goed bezig, luidt de conclusie. Geen tegenargumentatie mogelijk.

    Zijn tochten van 3 uur per definitie goed, vraag ik me af, al kadert dat volgens mij in dat zelfde bochtenwerk als bovenstaande redenering.

    Mag ik overigens ook even aanhalen dat ik weinig dwars door het terrein heb getraind, niet omdat ik dat niet graag doe, maar omdat het verboden is en omdat ik geen risico wil lopen om een boswachter tegen te komen en onze federatie en in één beweging onze hele sport in nauwe schoentjes te brengen. Mijn oplossing voor off-road-trainingen is 5 à 10m naast het pad, zodat een plots opdagende boswachter nog om de tuin kan geleid worden, of krachttraining op alternatieve manieren (trappen, heuvel, powerzaal, MTB)

    Tot slot, alvorens deze discussie te verlaten, ook erg sterk van Team Anoniem: eerst wat met modder gooien (zelfs met stront naar de coach), wat ongegeneerd personen aanvallen op anonieme basis, en dan subtiel gewag maken dat ik de missing link zou kunnen zijn om iets constructiefs te ontwikkelen behoort volgens mij tot de internationale top wat diplomatie betreft.

    Ik vermoed dat dit alles net als Dries' boodschap om te lachen is.

    Ik ga er eentje op drinken, zo'n pret, heb ik verdiend na m'n off-road heuveltraining in de sneeuw van vanmiddag.

    Vriendelijke groeten,

    Bart Party Delobel (that's not my name) aka Den Boekenschrijver (Volgens BA)

     
  • At 31/1/12 19:04, Blogger Toon Melis said…

    @ Frank en Bart
    Waarom einde van de discussie?
    In landen als Libië en Syrië vinden ze het ook einde discussie als men het niet eens is met de huidige beleid.
    waarom zouden wij koppig zijn?
    Om de vergelijking even door te trekken, de mensen die daar aan de macht zijn vinden ook dat de mensen die protesteren maar niet zo "koppig" moeten zijn. Terwijl een groot deel van die bevolking ook protesteren om iets te veranderen.Datgene wat wij ook doen.
    Dus ik vind dat de discussie helemaal niet gesloten!
    @ Bart:
    Ik focus mij volledig op lange afstand dus dan is 3 uur niet slecht (vraag maar aan je finse vrienden) en dan zie ik het nut ook niet in van fysieke testen op paden te doen terwijl ik bij een lang toch (90 à 95%) in het bos zit.
    PS: Ik wist niet dat jij je altijd zo goed aan de regels hield!

     
  • At 31/1/12 20:04, Anonymous Anoniem said…

    Voor die klagers is het tijd om eens ernstig naar zichzelf te kijken en afvragen wat ben ik aan het doen, aan het zagen en klagen over een looptestje? Zoja misschien beter een wandel club oprichten en stoppen de mensen lastig te vallen die wel vooruit willen in het
    Oriëntatie LOPEN.

     
  • At 31/1/12 20:32, Anonymous Anoniem said…

    @ anoniem hierboven:
    Alleen in België is het orientatieLOPEN
    In het engels = orienteering
    zweeds = orientering
    Blijkbaar alleen in belgië OrientatieLOPEN!
    Zelfs in nederland is het Orientatiecross ;-)
    Take that!

     
  • At 31/1/12 20:36, Anonymous Anoniem said…

    en waar zijn wij dan??? België Dus leren lopen is de boodschap.

     
  • At 31/1/12 20:38, Anonymous Anoniem said…

    Of wel verhuizen dan is alles opgelost Goede reis en tot ziens.

     
  • At 31/1/12 20:44, Anonymous Anoniem said…

    Al maar goed dat wk altijd in België is....

     
  • At 31/1/12 20:53, Blogger Mvb said…

    @anoniem (vrij duidelijk Tristan aan de taal te zien)
    Der zijn een aantal mensen die een serieuze discussie proberen op te starten, enkel afbreken levert niet echt een positieve bijdrage.
    Dankuwel en tot ziens.

     
  • At 31/1/12 22:32, Blogger Koen said…

    Ik volg die heisa van jullie nu al een tijdje, prachtig.

    Jongens, als je die test niet eens kan halen, dan wil je toch ook niet naar het WK? Dan word je er daar alsnog keihard afgelopen. Voor de 'ervaring' hoef je het ook niet te doen, want er zijn genoeg internationale wedstrijden zonder selectie waar je tegen toplopers kan lopen. Misschien bemoei ik me nu met zaken waar ik beter uit weg kan blijven, maar die discussie wordt zo langzamerhand heel zielig.

    Groetjes uit Nederland!

     
  • At 31/1/12 22:53, Anonymous Anoniem said…

    Patrick wil het probleem bespreken en als het kan aanpakken.wel ik zou zeggen,in plaats van hier zitten te zeveren kan je die tijd nuttig gebruiken om iets op papier te zetten,voor als de dag der bespreking komt.
    Het signaal is al lang gegeven
    De trainer zet nu stap 1
    de atleten misschien stap 2
    en wie weet loopt iedereen volgend jaar de selecties ....

     
  • At 1/2/12 17:12, Anonymous Anoniem said…

    Deze zogenaamde ''wroeters'' zijn wel zwaar in de minderheid en hebben zich precies nog nooit kunnen bewijzen op internationaal vlak...

     
  • At 1/2/12 17:19, Anonymous Tristan Bloemen said…

    @ Toon,Als je alle winnende wegkeuzes bekijkt van de winnaars van lange afstandraces dan zul je ondervinden dat bijna 60% daarvan op de wegen wordt gelopen.
    Dus zou het voor jouw en finse voorbeeldvriendjes waar je naar opkijkt geen probleem mogen zijn om aan 3'45 te lopen op de weg.

     
  • At 1/2/12 18:48, Anonymous Anoniem said…

    @ Tristan: laatste 3 woc's
    (eerst feiten nakijken voor je iets schrijft ;) )
    woc 2011: 20% paden
    http://live.woc2011.fr/data/uploads/maps/LDfinale.MenA.gif
    woc 2010: 5% paden
    http://woc2010.com/images/stories/woc/maps/long-final/woc2010longfinalmen.jpg
    woc 2009: 20% paden
    http://news.worldofo.com//wp-content/uploads/mapmen_s.jpg
    Al ben ik er 100% van overtuigd dat wie dit jaar naar woc wil gaan toch een goede snelheid zal moeten hebben. Volgend jaar is een andere zaak.
    Jammer dat de fysieke test ook al voor spanningen zorgt binnen het junioren team.
    Neutraaltje

     
  • At 2/2/12 13:09, Blogger sofie said…

    Opgelet junioren en -16-ers!

    Atleten die willen deelnemen aan het selectieweekend EYOC - JWOC dienen voor 6/02/2012 hun naam op te geven aan Sonia Goossens.

    check www.orientatie.org voor meer info!

     
  • At 2/2/12 19:37, Anonymous Anoniem said…

    Dat is inderdaad het belangrijkste. Op tijd uw naam doorgeven en een paar toerkes lopen. Kort samen gevat wat nationale ploeg inhoud.

     
  • At 2/2/12 19:54, Anonymous Anoniem said…

    De enige spanning in het juniorenteam is Toon zijn koppigheid en dat hij niet wil inzien dat je moet lopen in een orientatiewedstrijd. Zelfs de lopers die de liet in het juniorenteam niet halen hoor je niet klagen!

    Tristan Bloemen

     
  • At 5/2/12 18:15, Anonymous Anoniem said…

    Een vergelijking maken met de mensen in Libië/Syrië? Hallo?!
    Die mensen zouden blij zijn als ze hun op iets 'leuks' (maar blijkbaar niet hier op DLP) zouden mogen focussen als sport!
    Die hebben echte zorgen aan hun hoofd, in plaats van een onbenullige (ja, tegenover hun problemen zéér onbenullige) fysieke test!
    Dus oogkleppen afgooien en lopen maar!

     
  • At 6/2/12 10:43, Anonymous Anoniem said…

    resultaten karrim hoc:

    http://www.karrimhoc.be/

     
  • At 11/2/12 16:08, Anonymous Anoniem said…

    As a coach for some orienteering runners here in Norway it is very interesting to find articles like these on WorldOfO.com. I like to read post from smaller nations.

    I think this is one of the most interesting orienteering pages I have ever read (with help from Google Translate :) ).

    I think that in smaller orienteering nations, teams often put a high emphasis on running speed, very high. This is obvious from this article too. Running speed is of course an integral part of orienteering, and is essential. In Norway here (and most of Scandinavia I believe), the terrain is often much better, and much more plentiful than in the smaller countries. I am not sure about Belgium's terrain though? But, this means we can put almost emphasis on orienteering. One of my better juniors told me this December that 40% of all their training in the last year was orienteering, for me that was great to hear, and they have been fortunate enough to recieve a JWOC medal in recent years thanks to it.

    Now, I presume it is almost impossible to do that much orienteering training in Belgium, because if it wasn't I presume you would be doing that much. :) But, I sincerely recommend that you spend as much time as possible orienteering. I would include your speed trainings in that too, my junior runs most of their orienteering at a very high pace, and half of their intervals are orienteering. Speed is essential, but if you can be orienteering at the same time that is perfect. :)

    But if all your focus is on running, I suggest you only run Sprint orienteering, that is where it is most relevant.

    I hope this has helped, and if it is intruding and not my place, you can just ignore it. :)

     
  • At 11/2/12 16:35, Anonymous Anoniem said…

    thanks for the Nordic high level interests!

     
  • At 17/2/12 16:53, Anonymous Jan-Gerard van der Toorn said…

    Ik heb mijn head-cam opname van de VK-lang op Youtube gezet: http://www.youtube.com/watch?v=JKZpzn39Oo0
    Daar staat ook meer info over hem maken van het filmpje. Leuk om hem een keer her te beleven, pijnlijk om mijn fouten nog een keer te zien...

     
  • At 6/3/12 14:29, Anonymous Anoniem said…

    _

     

Een reactie posten

<< Home